torsdag 4 juni 2009

Vi firar med äppelpaj!

Jag och Stella har fått fina besked och sitter nu i soffan och firar med äppelpaj (ja, båda två)
Vi har inte fått något officiellt besked på papper än, men det bådar gott. Jag får ta det från början tror jag... Stella och jag åkte till Husdjurshälsan i Högsbo vid halv sextiden, hann precis springa in i favoriterna Hanna o Janis där de varit för en liten spruta till .... ja, jag antar att det var Janis. Stella vägdes - 13,2 kg. Jag som trodde att hundrackarn hade gått upp i vikt - inte ner! Sen blev det en liten allmänundersökning av Stella, av en trevlig djurskötare. Hon tyckte att Stella var jättetrevlig och jag citerar "Det är sällan man träffar så positiva och trevliga hundar som den här" Hon tyckte att Stella var fin i hullet (det enda jag brukar oroa mig för) och lyssnade på hjärta, tittade i öron och mun (allt det där) Stella satt snällt på golvet och försökte pussa henne.

Efter en spruta i rumpen så blev Stella lite pömsig, eller ja, det var en ren underdrift. Hus i helvete hade inte kunnat få liv i henne. Sedan följde röntgen utav höftleder och armbågar. Veterinären var oerhört duktig, trevlig och förklarade allt oerhört bra. Självklart var jag så nervös att jag höll på att kissa på mig när första röntgenbilden kom upp, men han hade bara fina kommentarer. Han kan såklart inte säga något officiellt än, då bilderna ska skickas till SKK för analys men, jag citerar igen, "Det är en väldigt frisk hund vi har framför oss". Så jag känner mig oerhört lättad och glad nu!


Utomhus så regnar det från alla håll. Ser helt galet ut, dessutom så skiner solen från norr och massor med svarta moln i söder, ser jätteskumt ut.

Stella piggnade till fort efter sin vakna-spruta, men efter promenaden vi tog efter vi kom hem så blev hon allt lite trött. Nu, efter lite äppelpaj, så ligger hon och nanar under sängen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Så glad för er skull!

Laban sa...

Vad gott med äppelpaj!

Själv orkar jag inte göra någon sådan. Inte vaniljsås heller.

Annars borde man göra rabarberpaj med tanke på årstiden.

Nu får det bli ett bar Maryland Cookies istället, i brist på bättre.

Är ju bara jag som ska fika så då spelar det i och för sig inte så stor roll.

Hade det varit till att bjuda någon så hade jag givetvis gjort rabarberpaj och äkta vaniljsås.