torsdag 18 juni 2009

Då bär det av.

Det är dagen före midsommarafton och jag vaknar till världens värsta hällregn! Jag har två djur som nu sitter, sida vid sida (tro det eller ej) vid glasdörren mot trädgården och bara stirrar ut. Jag har öppnat några gånger, men det är ingen idé. De vill gå ut, speciellt Chilli - men hallå, man blir ju blöt!

Vi ska åka mellan 11-12 så vädret har ett tag kvar på sig att förbättra sig, för det här är inte okej. Okej, det är inte jättedumt väder att åka bil i, men ändå. Jag satt och brände en riktig bilåkarskiva igår kväll till min o Saras första roadtrip. Det blev så klart massa massa Erik Hassle, Daughtry, Melodifestivalenlåtar, Måns, Ola, Björn Rosenström och massa annat gött. Sen blir det ett stopp på vägen upp mot Skara, där någonstans finns det en mega-godisaffär. Jag minns inte att vi stannat där någon gång när vi åkt upp över midsommar, men vi har nog alltid velat stanna! :-) Sara påminde mig redan igår om denna oas.

Jag har lite pyssel kvar innan vi ska åka, torkar den klänningen jag vill ha på resan i torkskåpet, ska packa in pajerna i tidningspapper och kylklampar, kolsyra vatten och ta med, packa ner Stellas saker som inte är med än - t.ex. hennes bilbälte! Inte glömma inte glömma.
Det blir nog inte mer bloggande än det här på ett par dagar, men kommer att sakna er!
Ha en underbar midsommar!

7 kommentarer:

Laban sa...

Välkommen till Svealand. Kanske lite smått exotiskt för en göteborgare, fast du har ju en del av dina rötter från Västeråstrakten så det är väl hemma på sätt och vis.

Vad fin du är med krans i håret.

Västeråsarna kommer att falla pladask. ;-)

Ha så trevligt på Midsommar.

sara sa...

det kommer bli fett mannen!
roadtrip!! :)
hihi

Laban sa...

Mannen? :-) Ja, jag är född på 70-talet. :-( Men man? Njae. Vägra bliva vuxen! LOL

Elin kan stå som representant för den svenska blonda fina klassiska tjejen (kvinnan ;-) med midsommarkransfotografiet.

Ja, jag skriver detta även om det kanske skrämmer slag på Elin. Mitt syfte är ju inte det, utan blott att yppa sanningen (!). Spöket Laban kallades för Laban som pilt.

Hehe. Fett. Jag förstår faktiskt 80- & 90-talistsvenska.

Ord som typ, liksom och patetiskt har fått stryka på foten för ord och begrepp som fett, äger, och 'Eller hur?'. Tiderna förändras.

Kör förnuftigt! Midsommartrafiken kan vara lömsk och farlig.

Camilla sa...

Ha en riktigt skön midsommar! Kram

Laban sa...

Även det här fotografiet verkar vara av färskare datum än det till höger, rätt mig om jag har fel.

Elin sa...

Nej, den här midsommarbilden är tagen 2007 faktiskt. Varför spelar det någon roll?

Laban sa...

Det spelar väl ingen roll? Jag har väl inte heller påstått att det skulle göra någon skillnad.

Jag som inte vet hur du ser ut irl går ju blott på bilderna.

Dina kompisar vet ju hur du ser ut och ser sannolikt bilderna på ett annorlunda sätt.

Fast håller du inte med mig?

Alltså att du ser yngre ut på det lilla presentationsfotot till höger än på många andra foton här på din trevliga blogg?