söndag 7 juni 2009

Det blev en vilokväll trots allt.

Nu är jag hemma igen efter dagens kurs. Det var planerat att jag skulle till pappa och flyttstäda, men de hade varit så effektiva där att jag faktiskt inte behövdes. Jag hjälper gärna till, men gud så bra det passade - jag är HELT slut.
Vi har haft en jätterolig dag, började med avståndslydnad - Stella jätteduktig och det var roliga och bra övningar vi gick igenom. Sen hade vi varsin genomgång av en övning, jag hade "fångad" och var riktigt nöjd med det jag gick igenom. Skönt att kunna klappa sig på axeln då och då när man gör någonting bra!

Nu blir det en kväll i soffan för mig. Stella är jättetrött och har redan somnat. Hon lär säkert vakna till liv om några timmar, då blir det lite klickerträning (om jag har vaknat till liv då vill säga) Nu ska jag äta lite mat, blir köttbullar och potatismos, en riktigt fin söndagmiddag med andra ord ;-)
Imorgon blir det mer hundträning, tillsammans med Maria. Tror vi kommer att spinna vidare på avståndslydnaden, med våra egna hundar. Maria har däremot fixat en ny projekthund till mig. Det är hennes pojkväns mammas hund, en am-staff (tror jag) tik som heter Candie. Ska bli roligt att sätta tänderna i henne när det väl blir av :-)
Hoppas ni har haft en bra helg allihop!

:-)

Maria, Link o Stella på tippen

3 kommentarer:

Laban sa...

Köttbullar och potatismos är ju god mat om den är rätt tillagad.

Elin,

Gjorde du äkta köttbullar och riktigt potatismos eller blev det typ bluffbullar och pulvermos?

Elin sa...

Det var fuskversionen :-/ Men gott ändå! :-)

Laban sa...

Jahaja. Här sitter jag på Sveriges andra sida (bak eller fram, är en fråga som jag lägger åt sidan) och är rätt kräsen med maten.

Det är ju det där med att ha tid att laga mat. Eller ta sig tid. Och så skall rätt råvaror finnas i kylskåpet.

Tänk om man levde som en kung, eller jag menar som Kungen! Med egen kock.

Att göra egna köttbullar och eget potatismos behöver faktiskt inte ta så där överdrivet lång tid, egentligen. Fast jag vet inte om mina köttbullar är någon, s.d.h. topphöjdare precis.

Men eget potatismos är ju lätt som en plätt att fixa till. Och då ska det vara fast, inte så där mjukt och äckligt. Konsistensen skall vara så att man kan bygga en pyramid av det.

Och så en svensk klassiker till: lingonsylt. Går man flera generationer tillbaka var ju våra förfäder tvungna att ordna ordentligt med C-vitaminer till vintern, så det blev nog en hel del lingonplockning, och sedan syltning. Där kan man tala om ekologiska produkter.

Men vad jag babblar. Hade det inte varit för min något maskulina röst hade man ju kunnat tro att faster Greta eller moster Märta var i farten.

Nä, nu ska du få slippa allt huvudstadpladder; och jag begiver mig vidare till två andra bloggar, en västmanländsk, och en ’huvudstadsk’, som jag också brukar besöka.

Gillar förresten alla göteborgare Ingvar Oldsberg och hans humor? Jag kan ju i alla fall säga att jag tycker Oldsberg & Hellberg är ett riktigt radarpar. En grundpelare i det annars så usla televisionella utbudet. Typiskt att även deras program har lösts upp. De skänker ju en timmes nöje i stugorna i hela vårt avlånga land, vilket behövs under den mörkare delen av året.

Men nu är det sommar! Oj, oj. Nu måste jag sannerligen lägga på ett par extra kol så att jag vågar visa upp mig för bikinitjejerna här i huvudstaden med omnejd i sommar.

Ja just det. Moster Märta som sagt...