onsdag 24 juni 2009

Det blev sen middag idag med.

Det blev middag efter tio idag också, jag måste sluta promenera så länge sent på kvällarna - inte bra för dieten det här inte. Men i y för sig, så är det fruktansvärt varmt ute nu (jag klagar dock INTE, önskar bara att jag inte behövt jobba!)
Jobbade stängning idag också, åkte raka vägen hem och möttes av TVÅ jätteglada hundar, som har varit tillsammans hemma idag, och det verkar ha gått bra. Inga lösa kroppsdelar hängande, inget blod, inga sönderbitna möbler - så jag är nöjd.

Mötte upp Elena och tog sen en promenad runt Tynneredsskogen, stannade till på bänken med utsikt över Välen och satt och pratade. Var inte hemma förrän efter tio, då det blev sallad och lite kyckling till snabbmiddag. Båda tjejerna har faktiskt ätit mat både imorse och nu ikväll, I'm impressed.
Nu sitter jag och tittar på två sovande hundar, och tittar samtidigt på So you think you can dance och bokar in mig på agilitykurs hos duktiga Andreas. Ska bli oerhört spännande och roligt! :-)

3 kommentarer:

Laban sa...

Och jag halkar in på denna trevliga och fina blogg, min vana trogen.

Sitter nu och väntar på att katten min ska komma hem så att vi kan gå och lägga oss.

Det blir många timmar ute i det fria för henne dessa dagar.

Katten min är sannerligen intresserad av vår svenska flora & även delar av vår fauna; hennes specialinriktning är ornitologi.

Jag köpte faktiskt kycklingfiléerna de tvenne igår. Hög tid att laga till dem. Varför inte göra det nu, pang bom, så är det gjort? Och inte bara sitta och roa sig med att surfa runt på nätet. Hög tid att få ändan ur vagnen.

Smakade kycklingen din gott förresten? Någon speciell kryddning eller så?

Här blir det standard. Curry och ananas till. Och kanske ris. Hög-GI-metoden alltså.

Laban sa...

Frukost: Samma som till 'aftonmiddagen' igår.

Nu: Kaffe.

Och om en sekund: Arbete.

Stella, Chilli och den nya hunden, ha en trevlig dag med matte!

Anonym sa...

Absolut! 6e är bokad. Jag kan även nu på måndag om du vill. Veronica