torsdag 25 juni 2009

Det är VARMT ute.

.. om någon hade missat det så är det tropisk hetta ute?! Jag klagar inte, men satan vad varmt det är.

Det har varit varmt att arbeta idag ska jag tala om för er, har rört mig med minimal fart så fort jag varit utomhus, allt för att arbetsskjortan inte ska klibba ihop.

Efter jobbet blev det en runda till 421, åkte dit för att handla mat - men åkte däremot därifrån med en ny aprikosfärgad top, en randig stretchskjorta (ursnygg!) och lite nytt glittersmink :-)

Kom sen hem till två överlyckliga hundar, som var pigga på att gå ut. Båda stod och trampade på dörrmattan när jag packade in maten i kylskåpet. Kom ut på skogsrundan tillsammans med Sara, var borta rätt länge - då man måste stanna på bänken ett bra tag för att svalka sig. Det känns som att det var år och dar sedan jag hade långbyxor och jacka på mig.

Nu ska jag ut och försöka stänga till hålet i trädgården lite, min (numera) härliga granne Gunilla såg mig jaga Ella för ett par timmar sedan och kom över med ett par staketbitar hon "hade liggandes till rätt tillfälle" och en klubba för att få ner de i marken. Nu ska monstret minsann inte kunna rymma mer!
:-)
Det går väldigt väldigt bra nu att ha Ella och Stella tillsammans, de låg hos mig tillsammans i sängen i morse, hoppade upp och hälsade samtidigt när jag kom hem, har promenerat sida vid sida nu under flera promenader - utan så minsta som en sur min från Stella. Börjar kännas riktigt bra nu, det här med två hundar... :-)
Imorgon så är sista jobbdagen för veckan, har planer på att åka till Hajom fram tills lördag kväll - men har inte riktigt bestämt mig än. Vill inte riktigt åka ut själv, även om jag såklart har med mig båda hundarna. Ja, vi får se helt enkelt.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Men e den din nu? Ella? Eller e de bara långtidspassning? :) hihi.. Kram!

Laban sa...

Det kanske inte går att skilja på Ella och Stella utan att de blir deprimerade om de har gått och blivit bästisar som vill leva tillsammans?

~

Igår var det för övrigt en hund långt, långt ute i vattnet vid Djurgården. Var tusan kommer den hunden ifrån? Andra sidan? Fallit av en båt? Dock ingen flytväst. Upp på torra landbacken. Hej hunden, vad gör du? Sedan märkte jag en person en bra bit längre upp som uppenbarligen var hundens ägare.

Jag fick mig för övrigt en riktig hunddusch då vovven passade på att skaka av sig så mycket vatten som möjligt precis intill mig. :-)

Sedan hivade hundens husse ut tomburken (!) så långt ut i vattnet som det bara gick och hunden hoppade i igen för nästa burkhämtning.

Laban sa...

Stella & Ella är ju bara för söta tillsammans.

:-)