tisdag 2 juni 2009

Jag är så rackarns teknisk.

Okej, jag kanske inte är SÅ teknisk. Men teknisk nog att köpa rätt sladd till videokameran, ladda över filmen till datorn och göra ett riktigt bra klipp utav det. Med framtoningar hit, och textövergångar dit. Så det så!
Jag har med andra ord filmat idag, eller snarare blivit filmad. Syster kom hit på eftermiddagen och gick med mig och Dio på en promenad och filmade lite. Har inte hunnit kolla på det klippet än dock, det ska jag göra snart. Filmen jag fixat med idag filmade Emma igår.

Ska se om Emma kan filma mig och Stella när hon kommer hem, annars vet jag inte när jag ska hinna det. Stella är ju faktiskt en av mina projekthundar hon med, inom klicker. Har tränat lite med henne nu i köket, hon drämmer verkligen köksluckorna nu! Ska bara se hur bra vi kan få med det på film också... Stella är känd för att ha lite stage-fright. Haha.

Har hunnit med lite städning idag med, utöver en promenad med schäfrarna, träning med Dio och lite matlagning. Lyckades precis misslyckas med korv stroganoff. Eller ja, inte misslyckas kanske - men det blev inte så gott som det brukar bli.. Suck :-/

1 kommentar:

Laban sa...

Men korv storganoff??

Nästa gång tycker jag du ska satsa på biff stroganoff.

Vad innehöll korven?

Korv är väl mest köttbiprodukter med mycket fett, och en massa mjöl, salt, andra kryddor, kemiska tillsatser etc.

Inte konstigt att det inte blev lyckat. Bra råvaror är ju en grundförutsättning.

Jag skulle inte ge min katt korv. Vi brukar ha rostbiffdagar, kycklingfilédagar etc. Rostbiffen står högre i kurs än kycklingen som missen min finner en smula smaklös.