söndag 21 juni 2009

Det regnade på oss...!

Nu har även jag fått min beskärda del av regniga midsommaraftonar. Under 20 midsommrar så har det aldrig förut regnat mer än ett par få, få droppar på oss vid vårat årliga midsommarfirande vid Ängsö Slott. Men iår, tror jag att regngudarna samlade allt regn vi borde fått på oss under tidigare sommrar och tryckte ner allt på en och samma gång. Det blev inte riktigt som vi var vana vid med andra ord.

Men jag och Sara har haft en härlig midsommar, har tryckt in oss 20 personer ute på lilla Solvik, utspridda på lite olika sovplatser, huset, loftet, tält, slottet m.m. Det har varit mormor, morfar, tre morbröder med fruar, barn, ex-fruar med nya makar och barn, pojk/flickvänner till kusiner och fler. Har varit väldigt mysigt men vi har inte gjort så mycket mer än att äta, promenera i skogarna runt slottet, och bara slappat. Stella har varit ute i fyra dygn, bara varit inne kortare stunder för att sova. Så hon har sannerligen levt livet och bara mått riktigt bra. Hon har lekt med mosters hund Sixten och Tiffanys hund Indi som hon inte har träffat tidigare, en riktigt liten busunge som Stella trivdes bra med.


Jag har fått proffs-hjälp med mitt arbete om höftledsdysplasi av moster Yvonne som är veterinär, väldigt tacksamt och har fått till ett riktigt bra arbete känns det som (även om vi upptäckte att jag lagt in en bild på en armbågsled istället för en höftled - bra Elin, bra)





Stella tog en tupplur på hemresan, självklart med bilbältet på ;-)

12 kommentarer:

Laban sa...

Japp, även hundar ska ha bilbälte. :-)

Nu har jag inhandlat nya halsband till katten (hon tappar dem stup i kvarten). Bla ett exklusivt med diamanter. Och så (svindyra) hårdisar för kattungar, som Missen får börja äta av redan nu, för vidare transport av adekvat föda till de små kattfoster som förmodligen ligger i Missens mage.

Lite tårta på tårta men jag håller nog på att bli hussemorfar. Spännande värre. Och helt nytt område för mig.

Laban sa...

Cool hund med coola chaufförer.

Men var är katten? Fick inte missen följa med och fira midsommar? :-(

Laban sa...

Elin - inte att leka med. En riktigt cool tjej bakom ratten.

Det oskyldiga fotografiet i högerspalten är kanske inte längre riktigt upp till datum. ;p

Anonym sa...

vad menas med komentaren om bilden... vem är du egentligen?

Laban sa...

Jag är Laban.

Frågan är vem Anonym är.

Lisa sa...

anonym kanske undrar varför komenterar du elins bilder?

Laban sa...

Varför bemöts man med sådan skepticism och ett ifrågasättande?

Nä, vad trist.

Mycket roligare när folk är positiva och framåt. Som på bilden i bilen tex.

Lisa sa...

Undrar bara vad du menar med att bilden inte är up to date?

Laban sa...

Jaha.

Den lilla bilden till höger verkar ha några år på nacken. Elin ser lite mognare ut på midsommarbilandefotografiet om man säger som så.

Elin sa...

Lägger mig i den här "diskussionen" här då. :S Bilden jag har som profilbild är ganska precis ett år gammal, och jag trivs bra med den.

Laban sa...

Oj, sorry!!

Jag trodde den var från början av gymnasietiden eller nå´t.

*Skäms*

Laban sa...

Vem är Lisa förresten? Tjejen med det svartvita fotografiet så när som på de kristallblå ögonen?