måndag 29 juni 2009

Varför badar inte folk...?!

Det har varit ofattbart varmt idag, inte ens när det blåser så svalkar det något. Svett, svett, svett säger jag bara. Jag fick duscha kallt två gånger igår under dagen, men det hjälpte inte länge. Att sen komma hem från agility på THF och ställa sig och klippa gräset med en trasig gräsklippare och röja i trädgården - var inte en bra idé. Höll på att få solsting tror jag... Men fint blev det! :-)

Det har varit redigt jobbigt att jobba i betongbunkern, och det verkade som att alla som är bosatta i Göteborgs kommun bestämde sig för att komma och handla hos oss när de vaknade imorse. Jag förstår verkligen inte varför inte alla bara ligger vid stranden och badar?! Jag hade aldrig satt foten i en butik om jag varit ledig en sån dag!
Det har med andra ord varit sjuukt mycket folk inne i butiken idag, och jättejättemycket frågor + återköp. Plus att vi var två personer kort, så det var sjukt slitigt. Svettades inte nådigt när jag sprang omkring där inne.

Imorgon blir det förhoppningsvis lite träning tillsammans med Camilla & Elliot, om vi hittar någon bra skuggig plats. Sen ska jag plantera om mina solrosor - ge dem en chans att växa ordentligt! Sen blir det som känt träning för Andreas på kvällen, fortfarande nervös.

1 kommentar:

Laban sa...

Två man kort och sliter på värre än vanligt. (Eller å modernare svenska: sjukt mycket mer än vanligt.)

Dags att löneomförhandla tror jag.

Hög tid för högre lön, n´est-ce pas?