måndag 22 juni 2009

En fullspäckad hunddag!

Det blev en extra ledig dag idag eftersom vi egentligen skulle åkt hem från Ängsö idag och vi hade inga problem att fylla ut den dagen ska jag tala om för er. Stella och jag åkte ut till Långås (spårhagavägen) i morse för att leta efter den försvunna sheltin Patric, som fortfarande är försvunnen! Läs mer här.

Vi mötte upp Patrics matte, vänner och frivilliga för att leta efter det lilla livet, som antagligen befinner sig någonstans i skogen runt Långås, där han sågs i morse. Vi begav oss rakt upp i skogen, jag och Stella har avverkat miltals med ljungsnår idag känns det som och klättrat över otaliga rotvältor, varit rädd för grävlingar, huggormar, älgar och vildsvin. Tyvärr gav inte letandet något, Patric är fortfarnade försvunnen. Satte upp efterlysningslappar i stallen i närheten, affären, bankomaten, etc. I eftermiddags sågs han dock av en av "letarna", men han smet sin kos den lille rackaren.

När vi kom hem efter letandet så var Stella och jag riktigt trötta, men jag tog mig i kragen och drog fram Mikaels högtryckstvätt och terasstvätt! Sen har jag polerat hela altanen och trappan (lite mer finslipningstvätt kommer dock behövas innan det ska oljas) Gud, vilken skillnad! Helt otroligt vad en terasstvätt, vatten och vanlig grönsåpa kan göra.

Jag och Stella åkte upp till Tråkärrslätt senare på dagen och letade runt efter Patric bland stallen där, satte upp fler lappar. Han sågs igen vid Långås, kl 16.30, där han setts tidigare, så antagligen är han kvar i samma område även nu. Förhoppningsvis så kommer han till rätta redan inatt, är utsatta fällor inatt med mat, mattes kläder, filtar och leksaker.
Jag har haft ett träningspass med Camilla & Elliot idag, har haft jätteroligt. Tror att jag fick till en bra nyckel till dem båda, nu är det upp till Camilla och se om nyckeln passar med! :-) Ska ses om en vecka igen. De hade gjort sådana oerhörda framsteg från det att vi sågs sist, det var riktigt riktigt tydligt och väldigt roligt att se! :-)

6 kommentarer:

Laban sa...

Ja men då så, då är det ju lugnt.

Hunden har sett och då kan ägarinnan mfl vara betydligt lugnare.

Själv är jag också lugn nu för min lilla katt kom precis hem. Eller liten? Hon har blivit rund som ett klot.

Jag har hört att de bör vara inne den sista tiden före, s.a.s., själv födelsedagen.

Min katt ser typ ut som Ziva men bara vad gäller pälsen. Loppans utstrålning passar mer in på min misse.

http://www.stadskatten.org/kattbilder.html

Laban sa...

Oj, vilken fin svenska jag skrev just.

Bokstäver faller bort än här, än där.

Ja, ja.

Krister sa...

kanske inte jättelugnt eftersom att hunden springer omkring runt en trafikerad väg och varit borta i tre dygn.

Camilla sa...

Nej inte Ceasar! Men ville "skojja till det lite" när jag va på toppenhumör! Absolut att jag ska använda det jag lärde mej! Och tack ännu engång! Underbart att Patric är tillbaka! Kraam! (nu ska vi på skattjakt)

Laban sa...

Oj, en vältrafikerad väg. Då skulle jag också oroa mig. Till tusen. Skönt att höra att han är tillbaka nu!

Min första katt blev påkörd men hon klarade sig, tack och lov! Den som körde på henne tog med sig henne i bilen och åkte till akuten, och sedan fick vi veta detta tack vare att hon bar halsband med kontaktinfo.

Och när vi kom till sjukhuset låg hon i en liten bur och när hon fick se oss kom där ett litet pip. Oj vad ont hon hade, men hon återhämtade sig helt, och levde sedan ett ok långt liv; blev 18 år och ett par månader. Även om jag trodde att hon skulle bli 30 år, minst. Fast hon drabbades av sjukdom. :-(

Hade hon inte klarat sig då hon blev påkörd hade hennes liv slutat efter ett drygt år. Och hon hade ett syskon också, som blev påkört, och inte ens blev året gammalt; detta innan hon flyttade till mig.

Cecilia Almér sa...

Tusen tack för att du ställde upp och letade efter min lilla kille! Kändes helt otroligt skönt att ha sånt stöd från alla underbara hund- och icke hundmänniskor. :)
Ses ikväll på kursen för Andreas. Mvh Cecilia Almér med världens bästa Patric