lördag 13 juni 2009

Så här ska det vara.

Så här ska en riktig lördagkväll se ut! Jag har suttit ute på altanen i en av mina nya brassestolar, med ett glas vitt, lite snacks och en bra bok på mitt fina lilla acasiabord bredvid mig. Solen sken på mig en bra stund, nu blev det dock lite lite blåsigt så jag gav upp och gick in. Jag har börjat med Camilla Läckbergs sjunde deckare, Sjöjungfrun och än så länge är den bra. Men Camilla brukar alltid skriva bra! Jag gillar hennes böcker skarpt!

Jag städade köket när jag kom hem från efter-jobbet-promenaden med Stella, dammsugningen lämnar jag dock tills imorgon - för då ska hela lägenheten bli skinande ren har jag bestämt!

Jag har hämtat hem kolsyremaskinen och har idag även inhandlat massa smaskiga smaktillsatser. Bland annat päron, persika och jordgubb/lime. Så jag ska ställa mig och bubbla lite vatten sedan.

Nu har jag lite småtråkigt, har gått omkring och plockat lite i lägenheten så det blir lättare att städa ordentligt imorgon, men vad ska jag göra resten av kvällen då? Har jättetråkigt just nu. Jag ska träna en stund med Stella igen - det är alltid roligt.
Fast nu kom en rolig sak på TVn - har ni sett systembolagets reklamfilmer de sänder nu? Massa fjortisfester, men ungdomarna beter sig inte som ungdomar brukar göra, utan intar alkohol under kontrollerade former, tar hand om varandra etc. Det är en riktigt bra reklam egentligen, men jag börjar garva stenhårt varje gång jag hör "Anna! Du är alkoholpåverkad! Gå ner!" Hahaha.

4 kommentarer:

Laban sa...

Blogga mera; om du vill det vill säga.

Fint fotografi som du har lagt in på dig själv förresten. ;-)

Laban sa...

Hmm...

Bara jag (Laban, den okände stockholmaren) som har skrivit någon kommentar här än så länge.

Vad det nu kan bero på?

Mötte för övrigt en livs levande göteborgare idag! Fast hans dialekt var inte utpräglad. Hade den redan börjat att slätas ut av rikssvenskan (eg. huvudstadsmålet)?

Veronica sa...

Det låter som en bra idé, Vi kan väl höras i slutet på veckan så bokar vi något :-)

Jessica sa...

haha ja systemets reklamer är bra roliga;)