torsdag 16 juli 2009

Det tar tid att plocka hallon.

Igår fick jag för mig att jag skulle ut och plocka hallon, Malin fick följa med som följeslagare och agera hundhållare. De mötte upp mig och Stella efter en stund och då blev genast allt lättare, då kunde jag koncentrera mig på mina röda bär istället för att hålla koll på var hunden tagit vägen.

Fick ihop strax över 1,5 liter hallon - hur gott som helst. (.. men då höll jag på i 2,5 timme också...!) Maria nappade fort på order hallonmuffins och det gjorde Malin med, så på fredag ska det bakas! Stella och Ella hade bra roligt i hallonsnåren igår, framför allt Ella - maken till hund har jag sällan skådat.

Idag har jag ätit en ordentlig frukost....! Min vanliga frukost innefattar en kopp kaffe (... eller två) och två skinkmackor, det är vad jag får i mig och sen står jag i kassan två timmar senare med vulkanen Etna till mage - hungrig som få. Men igår köpte jag yoghurt och musli, så nu ska jag banne mig hålla mig längre! Det är en yoggiyoghurt så den är kanske inte jättenyttig, men är ett bra steg i rätt riktning att iaf börja äta något mer än två polarmackor. Så jag är stolt, trots min sockeryoghurt, fruktmusli och ja... jag kanske hade liiiite flytande honung i. Men det är faktiskt inte mitt fel att fil och yoghurt INTE smakar bra!


Inga kommentarer: