söndag 19 juli 2009

Nu ni! Nu har jag semester en hel vecka! Så rackarns underbart att jag knappt vet var jag ska ta vägen!
Idag har varit en riktig toppendag som började med lite agilityträff nere på THF, tillsammans med Anna och Nellie, och de vanliga gänget. Kom en ny vovve idag, den snabbaste bichon frisen jag någonsin har sett. Den jagade i kapp båda våra bordercollies! Haha, det härligaste lilla energiknippet jag har skådat.

När vi kände oss klara så åkte jag och Anna till Grizzly och Anna fick inhandlat ett nytt halsband till Nellisen. Stella fick mannekännga i klövjeväskor men vi hittade inte riktigt någon som passade bra. Får leta vidare helt enkelt, men ett par godbitar fick vi med oss hem i alla fall. Sen blev det lunch, nyttigt (inte) på BK och sen ville Anna åka via Plantagen. Okej, sa jag, men då måste jag lämna min plånbok i bilen! Tror ni jag gjorde det eller?! Nej, just det. Jag som INTE skulle handla något åkte därifrån med en Dahlia, en begonia och två pelagoner. Inte vad jag hade planerat, fick även med mig två krukor... Suck Elin.
Men blommorna är vackra! :-)

Väl hemma så blev det lite städning, eller jag kanske ska precisera mig och säga diskning? Det var inte vackert på min diskbänk om man säger så. När det var skinande rent tyckte jag att det såg konstigt ut, så beslöt mig för att smutsa ner igen genom att baka hallongrottor! Glömde dock bort dem i ugnen, dock bara en minut för länge. Men det räckte för att de inte skulle bli så bra som de brukar... Så tänkte att jag skulle göra ett par muffins till, också för att få lite förbättring. Men jag har ingen aning om vad jag gjorde... För det blev ICKE bra det heller, förstår inte vad jag gjorde fel den här gången, när de blev så himla bra i fredags. Var väl Maria och Malin som saknades antar jag :-)

När jag bakade så fick jag i alla fall njuta av bakgrundsfilmen på datorn som spelade, var ingetn annan film än Rasmus på luffen som jag hittat på youtube! Sen så fortsatte jag med lite dammsugning och golvtvättning, och tittade på Ronja Rövardotter! Finns inget bättre än Astrid Lindgrens filmer.

Jag sitter för närvarande i soffan med datorn i knäet, och samtidigt som jag bloggar här så skriver jag på en ny novell och tittar på Walk the line, också en stor favoritfilm! Novellen jag skriver flyter på ganska bra, det känns ganska lätt att skriva just nu och jag ska försöka hålla farten uppe.

Inga kommentarer: