fredag 17 juli 2009

Hallonmuffins och öl...

Nu har Maria och Malin precis lämnat oss, har haft ett par jättemysiga timmar tillsammans. Först blev det hallonmuffins bakande, ett lite annorlunda recept som innehöll creme fraiche - men blev jättegott. Aldeles perfekta blev dom!
Tack för en jättehärlig kväll tjejorna! :-)

När muffinsen var i ugnen tog vi var sin öl och har mest suttit och småtjattrat, haft det bra helt enkelt.

Var på torget förut, för att överklaga beslutet om min mobiltelefon. Men det gick käpprätt åt h-e, rent ut sagt. Det blev inget med det alls, och jag får nöja mig med rabattering vid en NY mobiltelefon. Visst, det blir väl bra så sett - men inte vad jag hade räknat med. Så jag är aningen besviken...! Och då känner jag ändå två personer som jobbar i butiken, och inte ens de kunde göra något. Hmm.

Imorgon blir det jobb hela dagen, sen åker vi in till Linné för middag hos gudmor, med min gudfar på besök. Så det ska bli trevligt! Var länge sen jag träffade någon av dem, och deras familjer.
Efter middag hos Pia blir det kanske lite tattarkväll, troligtvis på det "nya" stället Que Pasa, jag menar hallå ! - vem har glömt att berätta att någon redan har öppnat ett ställe som heter så?! Det var ju vårat trademark... Emma är vansinnig.
Den fina blomman på bilden är egenodlad och har äntligen slagit ut ute i trädgården, har bara varit spretande blad förut - så trodde det inte skulle bli något mer. Jag blev med andra ord väldigt positivt överraskad när den här började poppa ut!

Inga kommentarer: