tisdag 14 juli 2009

Ingen stress..

Det är så här en ledig morgon ska se ut... Jag vaknade dock lite väl tidigt för att vara mig, redan vid sju var jag klarvaken, men tvingade mig att sova en timme till och gick upp vid åtta. Sen har jag bara tassat runt med en kaffekopp i handen, diskat, vikt lite tvätt och pysslat.

Lite senare idag ska vi träffa Camilla & Elliot för en liten träningsstund och lite planeringsprat. Ska bli mysigt..!
Sen ska jag träffa Anna vid botaniska för att bli lite inspirerad bland alla växter, sedan vankas det middag på en grekisk restaurang i Linné. Ska bli härligt att träffa Anna igen, var aldeles för länge sedan som vi träffades ordentligt.
I går så tog jag fram en kruka och två värmeljus hållare som jag fick av Saras mamma Anna-Karin för ett par månader sedan. Den har stått med sitt blomsterarrangemang på köksbordet hela tiden, men nu när växterna hade gjort sitt så beslöt jag mig för att fixa i ordning krukan fint igen.
Använde kristallstenar, strandstenar ifrån Rhodos och blått grus jag fick på ett ljusfat av Julatjejerna när jag fyllde år. Nu står krukan i min nya hylla i vardagsrummet och är fin.
Köksbordet passar för jäkla bra i mitt kök om ni frågar mig! Jag älskar det mörka träet och är oerhört nöjd med mitt kap!


1 kommentar:

Anders Jacobsson sa...

Snygg och intressant blogg :)
Bordercollie är en riktig hund. Själv har jag en Spike - inte en korsning snarare mer en rondell. Mvh.