torsdag 19 mars 2009

Agilityyyyyy


Ja, vi har tränat agility idag!

Vi fick tid hos Mia på Nya varvet och åkte dit nästan direkt efter jobbet, hann bara hem för att hämta en leksak, några köttbullar och kasta in jycken i bilen ungefär.

Vi tränade i ungefär en timme och det var såååå roligt. Stella var taggad till tusen och oerhört följsam för min handling, det känns att vi tränat mkt på marken under vintern. Något som känns fantastiskt roligt.
Jag försökte mig på lite targetöverföring på balansbommen och vippbrädan men det gick sådär. Jag har en 5cm² stor bit av en disktrasa som Stella duktigt trampar på. Så fort den kommer fram så slänger hon sig på den med framtassarna. Nu ska jag då föra över beteendet till att trampa på kontaktfälten på kontakthindren. Det är inte lika lätt....!
Det gick ganska bra på nergången på balansbommen men gungbrädan är svåååår. Men men, det är första gången vi är på en agilitybana sen november så jag har inte bråttom. När vi får upp hindren på THF kommer jag vara där varje dag och traggla kontaktfält! :-)
Efter agilityn åkte jag och Stella upp till mammas grav och tände ett ljus. Saknar henne så mycket.. Vädret var fortfarande fint och kvällssolen lyste vackert på graven. Hon har en fin plats i alla fall.

Vi åkte sen ner till THF en liten stund för att busa runt i hundgården en stund, där var det dock lite tomt... Matte frös men Stella hade massa energi kvar och vi fortsatte träna i nästan en timme till. Men kallt var det! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra