tisdag 10 mars 2009

Ett grönt täcke.


Jag vaknade tidigt imorse, har inte sovit särskilt bra och kände mig ledsen och orolig när jag vaknade.

Jag fick inte i mig någon frukost utan tog med mig Stella och åkte till mammas grav en stund. Hon har en sådan fin plats där hon ligger och vilar och granriset ser ut som ett mjukt täcke. Jag planterade en liten enbuske och några påskliljor, tände ljuset och pratade lite med henne. Men det känns konstigare att göra vid graven av någon andledning. Jag säger godnatt till hennes fotografier varje natt, det känns bättre - hon känns mer med mig då.

Nu har fastighetsmannen varit här och besiktigat lägenheten, vi får INGENTING nytt. Inga nya tapeter, ingen färg - nada nothing zero. Någonting som gör mig rätt så fetbesviken. Funderar på om jag ska slita ner tapeterna i vardagsrummet och måla nytt - för det är fan så fult som det är nu.

Jag ska åtminstone ta och måla väggarna och taket ute på balkongen, det bekostar jag själv gladeligen. Men tapeter eller färg hade jag åtminstone hoppats på inomhus. Jääla siiit

Inga kommentarer: