fredag 20 mars 2009

Jag är mätt som ett litet as..

Nu har jag avnjutit en liten middag bestående av sallad, egengjord vitlöks-creme fraiche och småbitar av en nygrillad kyckling. Himla smaskens. Jag tänkte ta ett glas vin om en liten stund med, egentligen är det emot min diet - men jag måste ha lite vin. Ett glas kan inte göra någon jättestor skada... Jag fick ett sådant oerhört sockersug innan, och när jag öppnade skafferiet så för att ställa in mat jag nyss handlat så höll jag nästan på att sticka nästan i sockerpaketet och hälla i mig några deciliter.. Snacka om att det kliade i fingrarna.

Däremot så har jag hittat några GI-efterätter som jag tänkte prova på att göra. Eventuellt provar jag att göra en redan idag.

Jag tänkte jag skulle ställa mig och laga några maträtter, har ett sådant matlagningssug nu att det finns inte. Sen mamma dog så har jag knappt tillagat en enda måltid. Jag åt inte någon mat, men småätandet fanns kvar och jag har gått upp mycket i vikt.
Nu lagar jag mer mat än tidigare och går ner i vikt.. Där ser man verkligen hur viktigt det är att äta ordentligt och på rätt tillfällen. (där fick jag också inflikat att jag fortsätter att se min vikt sjunka på vågen)

Inga kommentarer: