tisdag 10 mars 2009

Klickerklok är på ingång.

Jag har varit så trött i helgen att jag inte orkat blogga någonting alls.
Vi har haft en jätterolig helg på Hundutbildningen och vi har börjat med klickerträning! Något jag aldrig har använt på Stella tidigare, men som visar sig fungera ofantligt bra. Hon tycker det är jätteroligt och hon lär sig fort.

Vi har nu två stycken saker vi försöker träna in med hjälp utav klicker. Först är det att hon ska lära sig att stänga lådor, det går inte så jättebra - mina lådor är för tröga. Träffade Maria innan, hennes Link har numera inte bara stängt alla lådor han hittar - nu ÖPPNAR han även lådorna också. Vi här hemma är oerhört imponerade. Men vi kommer dit vi med! :-)
Sen så är det en freestyleövning vi ska få pejl på också. Jag vill kunna stå mittemot Stella och sträcka fram min fot, och så ska hon röra den med den tass som är mittemot, och sen byta fot och samma sak med hennes andra tass. (ni fattar va?) Tror att det kan bli riktigt coolt!
Stella har fått kläm på högerfot nu, när vi sitter på mattan och nu ska jag övergå till att stå upp. Det är lite trixigt, då Stella inte vill stå på tre ben, så hon kastar sig på min högerfot med sin vänstertass och faller sen handlöst mot golvet :-)

Nu ska jag ut och kissa bordercollien och sen blir det sängen.

Inga kommentarer: