tisdag 31 mars 2009

Nyckelmannen var är du?

Jag sitter i soffan hemma och dricker mitt frukostté, har precis ätit frukost bestående av skitäcklig osötad fil med snuskmusli och ett kokt ägg. Jag och Stella var ute på en promenad innan frukost och Stella har bara varit allmänt knäpp. Hon började löpa för ett par dagar sen och det märks på henne. Nu ligger hon inne i sovrummet och gnyr, nästan ylar, utan andledning. Hon attackerade katten flera gånger igår, MED skall - något som är ganska ovanligt i det här huset. Nåja, nu tystnade hon.

Jag är väldigt tacksam att hon började löpa nu och inte om två veckor, för då hade vi med all sannolikhet missat våra två första tävlingar för året. Så det är himla skönt att löpet kom nu, förhoppningsvis kommer nästa i inte förrän i september och då har vi hunnit med de flesta av säsongens tävlingar.

Ja, här sitter jag som sagt och väntar på att min fastighetsvärd ska komma hit - det ska bytas lås i lägenheten, då förre hyresgästen tappat bort en omgång nycklar. Han skulle komma efter nio bestämde vi, därav min och Stellas tidiga promenad, men nu är klockan halv elva och han är inte här. Hrm, ska jag sätta pengar på att han har glömt bort det?

I helgen är det instruktörskurs igen och jag håller på att sträckläsa en omgång böcker som jag vill ha i ryggen då vi går in på ämnet "Läsa hund". Då Stella dessutom löper så kan hon inte få följa med, utan jag ska se om jag få låna en vovve av en vän. Jag har två stycken kandidater som jag hoppas på, nu gäller det bara att fjäska för mattarna också.

Inga kommentarer: