tisdag 10 mars 2009

Chilli gillar matte nu...


Just nu så gillar Chilli sin matte väldigt mycket. Hon har fått slippa tratten en liten stund, för att få tvätta sig och bli kliad om nacken lite. Hon tycker det är väldigt skönt och hon kommer inte att bli jätteglad när jag sätter på den om en stund igen.
Måste sitta och hålla koll på henne hela tiden så hon inte är på såret - något som är ganska svårt. För det är ju där hon vill vara på och pilla.

- Nu fick jag sätta på tratten igen, Chilli uttrycker sitt missnöje genom att vända ryggen mot mig och blåstirra på väggen.

Jag har ätit våfflor idag. Satans så gott det var, jag har inte ätit våfflor på flera år - än mindre gräddat dom själv! Men det blev jättebra, med mitt nya våffeljärn och smaskens med grädde och drottningssylt. Tessi har varit här i några timmar och vi har myst och haft det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh mumsigt med våfflor :) Tack för tipset om Panduro, ska kolla där! Kram

Laban sa...

Men gud vilken söt liten misse.

Stackars lilla gumman som måste ha en liten tratt om huvudet.

En tratt som nu är borta att döma av senare blogginlägg. :-)