söndag 15 mars 2009

Jag vet inte var jag ska börja...

Jag har haft en underbart härlig dag, varit utomhus sen tio imorse och bara mått bra! :-)

Jag åkte till ÅRK för att assistera Jenny som skulle hoppa en CR med Pica, de var båda dunderduktiga och det var väldigt roligt att se. Sen åkte jag ut till stallet och red ut en runda på Weronica som jag börjat rida nu... Var underbart soligt väder och vi njöt i fulla drag. Sen gick vi in för att rida i ett nyharvat ridhus... Var riktigt varmt! Snacka om att vi svettades, jag var blöt genom t-shirten och det rann bokstavligt talat om Weronica. Vi hade ett underbart dressyrpass med öppnor, slutor, skänkelvikningar och enkla byten. Var underbart att rida på riktigt på det viset. Vi hade dessutom lite publik så då blev det att man kämpade på och red extra bra, det var nog vad jag behövde. Kände att jag red bra idag, mitt självförtroende behövde verkligen det - så jag är nöjd.

När jag kommit hem blev det en sen lunch UTOMHUS tillsammans med Stellibell såklart. Jag satte mig ute i min favoritglänta och åt lite mat och Stella sprang omkring som en galning och busade med pinnar. Solen värmde trots att klockan var närmare fem och ja, det var bara helt underbart.

Jag har fått måla om det jag gjorde i fredags, då det visade sig att jag tydligen är så duktig på att hantera maskeringstejpen! Det blev väldigt ojämnt så nu har jag gjort om och gjort rätt! Har även spacklat vägg nummer två och börjat med maskeringstejpen där med (gör det nogrannt från början den här gången).
För övrigt känner jag mig kollosallt jättetrött och vet inte hur jag ska orka gå upp innan fem imorgon bitti.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser helt underbart ut hos er, ingen snö....*avis* Känner riktigt doften av häst när jag ser bilden...:)Va härligt att du tyckte det gick så bra, det behöver man. Du är bra! Kram