tisdag 10 mars 2009

Igår så träffade jag Maria som jag går instruktörskursen med (och dessutom gått i skolan med) och gick på ett möte gällande aktiviteter för Tynnereds Hundförening.
THF är en nystartad förening som håller till vid Opalallén i Tynnered.

Nu har jag dragit på mig en hel del ansvar och känner bara att det känns roligt. Det är ju faktiskt hundar jag vill hålla på med, så att få sätta igång så här direkt känns jättebra. Härligt att ha fått med mig Maria också. Jag ska nog göra henne till en agilitygalning med.. Mohahaha.
Jag kommer hur som helst att vara ansvarig för agilityträningar och sen kommer vi att sätta igång med Freestyle och tricksträning. Ska bli jätteroligt och jag ser verkligen fram emot att sätta igång!

Först och främst ska vi ha en liten fixardag där vi ska bygga balansbom och vippbräda, förhoppningsvis ska vi även köpa in några fler hinder än de vi har redan. Det ska även fixas och ordnas lite vid hundgården där vi ska hålla till i framtiden.
I maj så blir det för oss att vara med på Tynneredsdagen och visa upp oss lite. Jag och Stella kommer förhoppningsvis att leverera - om inte Stella får scenskräck och vägrar. Men huvudsaken är att vi ska visa vilka vi är, THF, och förhoppningsvis få fler och aktivare medlemmar!

Inga kommentarer: