lördag 21 mars 2009

Räkor och vitt.

Jag har suttit i soffan en stund och myst med en skål färska räkor, aioli och ett glas vitt vin. Himmelskt gott kan jag intyga...!

Men jag har inte bara legat på soffan idag ska jag tala om för er. Dagen har spenderats på hundens hus och vi har haft första dagen på våran raskunskap. Vi har gått igenom vallhundar, polarhundar och vinthundar. Väldigt intressant och man har verkligen lärt sig en hel del nytt...!

När vi kom hem ifrån kursen så sken solen och det var underbart varmt ute. Jag tog ut Stella för en promenad och träningsstund. Jag har fått införskaffa mig en "långlina", dvs en mjuk lång bomullslina som hänger efter Stella, så hon inte är riktigt lös. Detta pga av att jag inte får ha henne lös, det spelar tydligen ingen roll hur lydig ens hund är, man får inte ha okopplade hundar i området. Fuck you säger jag, men vill inte bli av med lägenheten innan jag knappt har fått den. Så jag får väl lyda jag med då... Det är nästan som om Stella är lös ändå, jobbigt bara om man får i skogen. Men hur som helst, vi började träna efter en stunds promenad och det gick jättebra. Stella var dunder på fotgående och följsam i handlingen. Då börjar helt plötsligt någon skjuta av en serie smällare någonstans i närheten, Stella stelnade till - men kom faktiskt tillbaka till mig. Tyvärr har hon ju benägenhet till att bara sticka om det smäller ute. Vi satte oss i kvällssolen en stund och bara var passiva, Stella slappnade av ganska bra! Trots att det smällde då och då.

Väl hemma så har jag lagat målat lite mer, är nästan klar med vägg nummer två. Bara två lager på överkanten kvar (dvs där jag inte når om jag står på golvet)
Nu så råkade jag zappa över till Star wars 3, och måste titta en liten stund, för Hayden Christensen är ju så hiskelikt söt. Men annars blir det en tidig kväll ikväll, mer kurs imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet inte om jag ska kommentera din sida eller dig, men fina djur, och väldigt fin matte. =)