fredag 20 mars 2009

Hott corv.

Jag satte på Heroes inne på köksbordet och ställde mig och lagade en omgång av min heta korvgryta. Tror nog att den blev ganska så bra. Jag var på väg att göra en av efterätterna, men eftersom Emma inte är hemma så vågade jag inte. Jag är rädd att jag bara äter upp allt. Det vill jag inte! Jag ville ha något gott idag, så har unnat mig ett glas vin och en liten ruta 90% choklad. Det var ofattbart gott och vinet gjorde sitt, jag är oerhört avlsappnad och aldeles härligt lealös i kroppen. Det märks att man har en hård arbetsvecka i bagaget. Men inte blir man ledig i helgen inte... Det är instruktörsutbildning lördag till måndag. Sen börjar arbetsveckan om som vanligt igen. Inget jag längtar efter.

Det märks att jag börjat äta annorlunda och verkligen tänka på min vikt. Jag drömde en mardröm inatt, om att jag hade köpt två chipspåsar (på rutin!) och sen att jag satt i bilen och åt pommes frites. Jag fick panik när jag insåg vad jag höll på med och höll på att köra av vägen... Jag var ledsen när jag vaknade i morse, jag trodde jag hade "förstört" all min "bantning". Men så var det inte! Kilona fortsätter att försvinna, sakta men säkert. Får hoppas på att min myskväll inte förstör allt för mycket ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så duktig, bra jobbat. Tänk på att man måste få unna sig lite också :) Tavlorna köpte jag på Ikea, som kort och sen köper man ramar till, de kostar 29 kr för två st, inte dyrt! Finns många olika kort som är söta :) Hoppas du får en bra helg och att det går bra på utbildningen. Kram!