torsdag 12 mars 2009

Nu svär jag.

SNÖ?! Lägg av. Jag orkar verkligen inte med det här längre.. Igår på min lunch satt jag ute mot husväggen, läste och SOLADE. Det var hur skönt som helst, och nu när jag tittar ut så ligger det nästan två dm snö på gräsmattan.

Stella tycker såklart att det är jätteroligt och hon springer ut och in hela tiden. Själv har jag ägnat en stund åt att fästa markeringstejp på lite lister och runt eluttag, spackla har jag även gjort lite grand där det behövdes. Nu väntar jag bara på att det ska torka så jag kan slipa ner det :-) Med detta förstår ni säkert vad jag pysslar med - jag ska måla om i vardagsrummet! Jag köpte allt som behövs idag, och nu är det en hel del finlir jag måste ta itu med innan jag kan sätta igång. En till nackdel med att jobba kvällar, det hinner bli mörkt i lägenheten innan jag slutar och då är det svårt att se alla skavanker som ska fixas med. Men imorgon börjar jag sent, så hinner nog med en del på morgonen.

Om ett tag tar jag nog en promenad ner till hundgården för att träffa Maria och Link en stund. Ska se om det kan bli någon träning gjord också, men blir svårt för Stella kan inte koncentrera sig när det ligger så mycket snö ute. Det är aldeles för roligt att springa runt och busa! :-)

Inga kommentarer: