torsdag 5 mars 2009

Stolt matte uppdaterar.

Jag har varit ute och tränat min voffsing i en hel timme ute på gräsmattan och det kändes som vi höll på i tio minuter. Stella höll sig jättetaggad under hela passet och det gick toppenbra. Vi började med lite handling och bakombytena gick rätt så bra bitvis. Gick även över till lite arbete på avstånd och det gick sjukt bra.
Tränade på att runda saker och det blev lite svårt först då Stella helst ville hoppa över sakerna istället. Men fick till det riktigt bra sen, åt båda hållen - både vänster och högerhandling.
Sen gick vi vidare till lite lydnadsträning, något jag inte hållit på med så mycket innan. Gjorde sitt och platsliggning på avstånd och fotgående. Stella var väldigt duktig på avstånd och jättetaggad. Sen tränade vi lite mer tricks och Stella har verkligen fått kläm på krypandet. Nu kryper hon mellan mina ben när jag går upprätt och jag kan även ha henne framför mig, när jag backar och så kryper hon mot mig. Känns jätteroligt. Hon är ganska trött nu och har redan gått och lagt sig efter lite mys i soffan med mig och Emma.

Mitt andra djur är tio gånger så trött. Chilli, min lilla ljuvliga katt är nyopererad och fortfarande groggy.
Igår kväll blev Chilli nämligen könsmogen! Det gick på typ två timmar, hon var helt normal när Emma släppte ut henne och ett par timmar senare när hon kom in så var hon kåt som ett litet as. Hon ägnade sen resten av natten åt att jama och skrika högt och ljudligt. Emma och jag vaknade vid fem och hon höll oss sen vakna tills vi skulle till jobbet. Att någon av oss inte var särskilt förtjusta i kattjäveln behöver nog inte tilläggas. Det blev veterinären direkt! Snitt snitt och nu har Chilli en naken mage och en tratt kring halsen - något hon inte uppskattar.
Hon går medvetet in i väggar och möbler för hon tror sig kunna skala av den och hon backar runt omkring i lägenheten istället för att promenera framåt som ett normalt djur hade gjort.
Tycker jättesynd om henne, tillråga på allt måste hon vara inomhus i TIO dagar. Det kommer att bli pest och pina för oss allihopa men hoppas att hon vänjer sig snart.

Nu sitter jag och tittar på Criminal Minds och ska fortsätta med min redovisning. Jag är jättenervös och kommer inte ha en rolig förmiddag imorgon.
Suck.

Inga kommentarer: