måndag 16 mars 2009

GI dag nummer 1 avklarad.

Det blev ägg, fil och morot till frukost imorse, sådär roligt om ni frågar mig. Jag har byggt hela dagen på jobbet och det har gått fort... Vilket var oerhört skönt.

Efter jobbet så tränade jag med Stella i nästan en timme, vi har fått ordning på vår lilla tasslek ganska bra nu! Kommer ett filmklipp på det strax. Jag har faktiskt lärt mig att redigera filmklipp (vilket innebär för mig att klippa bort lite av början och slutet) Så nu kommer jag kunna dela upp klippen om de blir för långa för att ladda upp! Bra va?! :-)

Jag, pappa, Alice, Pia o Magnus och massa fler människor har varit hemma hos Catharina, en av mammas bästa vänner, och firat hennes födelsedag. Jag var så klart lite besviken att jag valde just den här dagen till att börja käka nyttigt på, då jag vet att Catharina är en oerhört skicklig kock. Men jag hade inte behövt oroa mig... Inget ris, ingen pasta så långt ögat kunde nå. Vi blev bjudna på en riktig festmåltid med hela blåmusslor, ungsbakade paprikor, sallader, äggplanta i en tomatsås, nån svampskivling som var helt otroligt god, lax, parmaskinka och massa annat gott. Jag tog mig faktiskt en liten liten bit av citrontårtan som serverades till kaffet efteråt... Jag menar man vill ju inte vara ohyfsad eller hur? ;-) Hehe.

Blir en söt liten bild på en av mina duktiga elever, Jenny och hennes ponny Pica. Tagen på framridningen från i söndags. Det blev några nedslag tyvärr, men tycker de borde fått pris för finaste ekipage. Visst är de fina? :-)

Inga kommentarer: