fredag 10 april 2009

Ägg och åter ägg.

Mums, nu har vi ätit en jättesmaskig påskmiddag som pappa lyckades fixa ihop - fast än han varit hemma och varit sjuk. Avslutade med Maggans smaskiga påsk-efterätt. :-) Jag har dessutom fått leta efter påskägg i lägenheten! Antagligen passade påskharen på att smita in när jag och Stella var ute och promenerade i det ofattbart vackra Slottskogen.

Jag sitter nu och njuter av att få relaxa lite i soffan, sitter och tittar på King Arthur tillsammans med pappa - en av de bästa filmerna jag vet.
Stella ligger på golvet och hostar, hon envisas med att sätta trådarna från hennes kampleksak i halsen. Nu ska vi ägna resten av kvällen åt att förbereda oss mentalt inför imorgon. Anna, min trogna följeslagare är ute och super skallen av sig. Eller nej, det kanske hon inte gör. Men hon ligger inte i sin säng och sussar, det är en sak som är säker.

Jag ska försöka hålla huvudet kallt, hålla mig lugn och inte stressa upp mig för mycket. Det är så konstigt, jag har sånna dubbla förväntningar på den här tävlingen. Å ena sidan så förväntar jag mig inte så mycket, vi har bara tränat aktivt i några veckor och det är säsongens första tävling. Men å andra sidan så har den träningen gått så himla bra...! Hon är i oerhört fin form just nu, både fysiskt och psykiskt. Så jag måste liksom ha kvar hoppet om att vi ska ta hem det här! - utan att sätta någon onödig press på min hund. Hrm, det blir lite svårt att gå ihop. Men det ordnar sig.

1 kommentar:

AnnaElin sa...

Ni äh så duttia!
Nej då, skallen sitter kvar idag! Men ikväll Elin - då super vi båda till ordentligt hoppas jag!! =D