tisdag 28 april 2009

Äntligen...!

Jag har äntligen fått kontakt med min valpägare - så snart så kommer träningen att börja. Egentligen skulle jag ha varit KLAR nu på fredag, men jag kommer åtminstone att kunna börja träna den här veckan. Något som känns väldigt skönt... Kommer även att börja spana efter fler projekthundar redan nu, så jag inte hamnar så på efterkälken tills nästa gång.
Jag är bland annat på jakt efter en hund som jag ska klickerträna.

Nu har jag börjat måla väggen! Emma hjälpte till med maskeringstejpen innan, då jag inte orkade ta itu med det. Så jag fick lova att om Emma satte upp tejpen så skulle jag börja måla... Emma var klar på ett par minuter och jag har nu målat i ca en timme. Jag vet inte hur den dealen formades till min nackdel, men så blev det. Men jag vill gärna få till det fint här tills helgen, även om det kanske är lite väl hoppfullt. Men Paulina och hennes Ludde kommer ju för att bo här i helgen, och då vore det bra om vardagsrummet åtminstone inte har en soffa som står i mitten av rummet, en ihoprullad matta på mitten av golvet och ett skrivbord fullt med målarsaker.

Till helgen är det planerat att vi ska gå ut och dricka öl, jag har nu fixat barnvakt åt Linda och sett till att Maria, Emma, Linda, Sofia, ev Anna och jag själv och Paulina ska följa med. Men vi har ett problem som kvarstår - någon måste passa Paulinas bordercollie Ludde som hon inte vill lämna ensam i en okänd lägenhet. Anyone up for the task? Let me know.... :-)
Ludde påminner mig så mycket om William som Stella umgick med ett tag, har sagt fel namn flera gånger idag...

2 kommentarer:

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

HEJ
Läste att du söker en hund att träna klicker med?!
Ställer upp mig på intresselistan där,.
Vill gärna lära hund & mig själv detta med klicker,.
Du läste till hundtränare va?
Du behöver projekthundar?
Perfekt då ju,.
Tänk på saken
Ha de bra
Jackie & Chip

Jessica sa...

haha du kan ta aggie;) då har du verkligen något att bita i;)