lördag 25 april 2009

En upplyftande syn.

När jag satt och åt frukost i morse så fick jag syn på en av mina blomkrukor, som helt plötsligt fått en knopp som slagit ut i full blom. Knoppen har varit där i flera veckor, jag har nästan trott att inget mer ska hända. Det är så att just den här växten har alltid stått i vardagsrummet och mått bra där, men de senaste 6-8 månaderna så har det inte hänt mycket med den. Knoppar har kommit fram, men trillat av innan de blommat ut. För två veckor sedan flyttade jag krukan till köksfönstret (söderfönster) och titta bara vad som hände. Den ger sådana vackra blommor att jag knappt vill gå till jobbet. Nej hörni, jag kan bara inte gå till jobbet när jag har en sån vacker blomma i mitt hem...! Tror ni det räcker som argument för chefen?
:-)

Den senaste tiden har det stått i tidningarna om ett vildsvin som har terroriserat storgöteborg, på ca 200 kilo! (den största hannen som hittats i sverige tidigare har vägt ca 170 kilo, så hrm, ja kanske inte 200 kilo då) Men hur som helst, inatt drömde jag att den kom efter mig! Inte roligt alls, jag fick gömma mig på ett biltak och hoppa fram och tillbaka, men den fick in tekniken i att komma efter mig upp på taken. Vrålläskigt, jag försökte försvara mig på massa sätt - sen så gjordes den om till en orm! Ännu värre! Ja, det var en äcklig dröm i vilket fall som helst, inget jag vill spinna vidare på direkt.

Okej, så följer nu x antal timmar i totalt kaos i vår kära betongbunker. Vi har dessutom Street Cars 2009 utanför oss på parkeringen idag, minst 100-200 utställningsbilar som ska ställas ut och showa lite. Så det kommer nog dra en hel del folk med. Suck, jag tror jag går och lägger mig igen. Fast innan det, promenad med mitt monster.

2 kommentarer:

Hanna sa...

För ett par år sedan när jag hade sommarträning med ett gäng ungdomar på klubben kom 4 vildsvin gående på appelplanen. Gissa om hjärtat slog fort då? Alla ungar upp till klubbstugan så den glada familjen kunde traska vidare. HJÄLP!

Laban sa...

En Hibiskus!

Det är de enda krukväxter som jag har eftersom de också är de enda som ställer upp på min behandling.

De klarar sig hur länge som helst utan vatten. Fast det blir ju inga blommor då, förstås.

Men det är bara att vattna på rejält under ett par dagar så lär det dyka upp sådana.

Hög tid att unna dem lite mer vatten m.a.o.