torsdag 2 april 2009

Inget mer fusk.

Nu får det räcka med fuskande - jag har gått upp ett halvt kilo igen. En enorm besvikelse när jag svischade upp på vågen imorse (jag väger mig för oftaaaa...) och ser att jag gått upp istället för att ha fortsatt gått ner. Nej, inget mer fusk nu. Frukt ska jag få fortsätta med - en om dagen har jag bestämt.

Solen igår var ofattbart härlig. Stella och jag var ute på förmiddagen och mös, njöt av solen som var varm trots att det var tidigt. På lunchen satt jag ute och solade i sällskap av Lars Fäldt och jobbade upp en bränna.... Ja, det är sant - jag fick färg. Inte ofantligt mycket såklart men det var så jag hade fått ränder efter linnet när jag klev in i betongbunkern när rasten var slut.
Fröken-mannen var inne på jobbet igår igen. Jag har berättat för någon om honom förut, men vet inte vem - antagligen Emma. Han säger "fröken" till mig efter varje mening.
"Hej
Hej Fröken.
*blip blip blip* Då blir det 149 kronor då tack
Tack så mycket fröken. Då får du 200 här då fröken.
Tack.
Tack så mycket fröken.
Så, 51 kronor tillbaka och kvitto. Tack så mycket.
Tack så mycket fröken."

- Jag skrattar verkligen ihjäl mig. Jag vet inte hur jag ska bete mig. Fröken hit och fröken dit. Men missförstå mig rätt nu, hellre att de kallar mig för fröken än för stumpan som en del gubbslem gärna gör. Men just det här upprepande av ordet... I don't get it.


2 kommentarer:

Laban sa...

Jösses! Vilket fotografi. Kanske lite väl vågat om man säger som så.

Laban sa...

Fröken,

Fröken är bara att besvara med herr´n.

Gumman med gubben.

Och stumpan med ponken.