tisdag 14 april 2009

Nya vänner.


Imorse på vår förmiddagspromenad så sprang vi nästan direkt in i två små stiliga gossar. Gösta, en 10 veckors borderterriervalp var framme först och efter honom kom Boris, 7 månaders dvärgschnauzer. Hur goa som helst, och behöver jag tillägga att jag var på väg att sticka in honom innanför tröjan och sticka ett par gånger? Ljuvligare valp har jag inte sett på länge.
Det har varit en fruktansvärt hektisk dag på jobbet idag, jag förstår inte hur folk kan ha så mycket tid och pengar över? Det har varit fullt hus hela dagen och jag är helt slut i benen. Det värsta är att jag går stängning imorgon också. Två dagars stängning på raken - DET är bland det värsta jag vet.
En sak jag kom att tänka på som man borde uppskatta mer idag, människans inbyggda reflexer! Ja, jag vet det låter jättekonstigt. Men jag höll på att trilla ner från ett räcke idag och landa på betong, trappor och etc. Hade jag inte haft mina reflexer, och grabbat tag i räcket så hade jag trillat. Tänk vad bra att man har reflexer...!

Inga kommentarer: