måndag 20 april 2009

Ajajajaj

Nu sitter jag i soffan med en filt om magen, har så fruktansvärt ont i magen att jag bara vill ligga i fosterställning hela tiden. :-( Det är inte alls roligt att vara tjej alla gånger ska jag tala om för er..! (som inte redan visste det)
Det har varit jobbigt att vara stående hela dagen och har försökt krypa ihop bakom mina arbetsbyxor så fort jag har kunnat, bara för att lindra smärtan lite. Hrm.

Promenaden vi gick i morse blev lite spännande. När vi gått en bit så såg vi en labbe med en kvinna i kopplet. Vi var på väg att passera dom när hunden helt plötsligt sliter sig, drar nästan med sig kvinnan i marken och helt plötsligt är den framme hos Stella. Det var en snäll hund och Stella var snäll tillbaka så det var ingen fara. Men jag tyckte så synd om kvinnan. Hon vägde inte många kilo själv och labben var en nio månaders tik på säkert 30 kg. Det visade sig att hon var passade hunden åt några vänner, hon var egentligen hundrädd men hade gått med på att passa den, och var nu ute och promenerade denna tokigt glada unghund i högklackat och med kopplet virat runt handen. Bara när vi stod där så höll hunden på att golva kvinnan ett tiotal gånger. Jag försökte få henne att förstå att det är bättre att hunden sliter sig lös än att hon bryter fingrarna eller slår sig illa om hon trillar. Tiken som hette Nova tror jag fick springa runt med Stella en stund, bara för att bli av med den värsta överskottsenergin. Hon fick några mer koppeltips men vet inte hur mycket som gick in. Hehehe, hoppas dock att de tog sig runt utan några större skador under resten av promenaden.

Inga kommentarer: