lördag 18 april 2009

Premiärgrillning.


Igår så var det dags för premiärgrillning ute i våran trädgård, jag, Emma, Sara, Kristian och hans Martina samlades hemma hos oss för att få lite mat i magen. Det började halvbra...

Det saknades tillräckligt med kol, Kryckan skrattade åt oss, det ville inte brinna, det finns tydligen ngt som heter spjäll som man ska öppna, flintasteken brann.. Ja, listan kan göras längre. Men det blev god mat till slut, flintasteken gick att äta den med, och vi hade en mysig kväll ute. Vi underhöll dessutom resten av grannskapet med våra matlagning.

Jag somnade med Sara och Emma liggandes i sängen med mig, pratade och pillade i mitt hår. Var nog länge sen jag somnade så skönt, har sovit som en stock inatt. Det blev några vinglas igår, och det märktes kanske - men inget som känns av idag som tur är. För strax ska jag ner till jobbet och "avnjuta" en dag i våran kära betongbunker. Det känns att jag har sovit gott inatt, jag vaknade klockan sex och trodde det var då jag skulle upp, gick istället upp en timme senare. Har gått en morgonpromenad med Stella, städat mitt rum (ena halvan av sängen gick inte att urskilja), ätit havregrynsgröt och gjort mig någosånär i ordning.

Ikväll blir det TIDIG läggning då vi ska vara i Borås klockan åtta imorgon bitti för fyra klasser agility! :-) Får jag tag i personen som planerat att åka med så blir det så, :-) annars får vi åka dit själva.

3 kommentarer:

Laban sa...

Vem cancerpinnar ligger på bordet?

För övrigt: Vad trevligt med grillafton!

Jenny sa...

Hej!
Vad härligt det ser ut! :)

Lycka till imorgon!

Vi har varit i Varberg och tävlat idag, vilket gick helg okej!

Kram
Jenny "Team Rocky"

Jenny sa...

helt okej (inte helg okej) alltså... haha!