fredag 24 april 2009

Fredagskväll helt enkelt.

Jag sitter och tittar på Talang 2009 för tillfället - folk är allmänt sjuka i huvudet. Varifrån kommer alla störda talanger ifrån? Konstiga låtar om transvestitdejter, mysko barnlåtar med klapp och hej och massa annat konstigt. Var håller de riktiga talangerna hus undrar jag då?
Tyvärr är det fredag, vilket innebär tråkig TV och jag är ensam hemma med djuren - som är trötta och allmänt osociala. :-/

Det är löning idag, vilket resulterar till ett helvete på min arbetsplats. Det är kollosalt mycket att göra och man hinner inte röra sig många centimeter innan man måste hjälpa en kund eller springa tillbaka till kassan. Så lönelördag imorgon då, med andra ord sju resor värre...! Jag ser inte jättemycket fram emot det. Men men, det är bara att härda ut. Planerar nämligen att gå ut och ta en öl på en solig uteservering imorgon kväll. Jag har fått med mig Emma än så länge...! :-)

Imorse så var Stella och jag ute på långpromenad och bara hade det allmänt härligt. Vi klickade ute på promenaden och Stella var mycket arbetsvillig och duktig. Vi jobbade med koppelträning, allmänlydnad och lite freestyle. Nu på kvällen så har vi tagit en promenad runt området här uppe och varit ute i vår lilla skog och glänta och busat. Stella har massakerat så många pinnar som finns i skogen ungefär...! :-)


Bilden är från imorse och videon är nu på kvällen. Det är min lilla McCartney det.

1 kommentar:

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Hej
Sååå lika våra hundar är i sättet med att hoppa, studsa, gräva osv,.
Såg min hund i din hund hihihihi-skrattade när jag såg bild och film,.
Min älskar att gräva och slita upp grästovvor så det skvätter om det
Ska se om jag oxo kan få det på bild och film imorgon, sätter in det då i bloggen,.
Köte du nåt Slalom hinder?
Jag köpte "däcket", kallar jag den,.
Ha de bra
Jackie & Chip