söndag 19 april 2009

Tack Borås.

Tack så mycket Borås BK för en toppentävling! :-)

Vi kom fram strax innan åtta imorse till Borås brukshundsklubb och installerade oss bredvid en tjej vi lärde känna under dagen, Marie med hennes två kvicka labbar. Första klassen gick bra, vi diskade oss dock när Stella tyckte att A-hindret varit så himla roligt så hon tog det en gång till! :-) Men det gjorde inte så mycket, det var en ganska svår bana och Stella var jätteduktig!
Sen uppstod det lite problem - det började att skjuta i närheten. Något som inte uppskattades särskilt mycket utav mig och Stella. Dock så ordnade det sig ganska bra ändå. Stella lyckades rycka upp sig riktigt bra och tyckte tom att det var roligt att springa fler lopp. Vi fick två vägringar i nästa agilityklass, nån tunnel och något hopphinder.

Det var en svåra banor och jag fick en del att bita i. Dock gick det bättre än jag förväntat mig...! Vi klarade oss riktigt bra och jag är faktiskt lite stolt över mig själv... En utav banorna var minst klass två, två och en halv om det finns. Haha. Den banan var vi felfria på till näst sista hindret, som var en tunnel - då blev det fel tunnelingång och en diskning med andra ord. Men det gjorde ingenting, tiden var grym så jag låtsas att vi vann den klassen :-D
Vi diskade officiellt oss i tre av fyra klasser, men det känns som vi vann dem allihop. Att min hund kunde köra lopp, snabbt och med en sån härlig attityd gör mig så himla glad! Hon var jättepositiv inne på banan och tyckte verkligen att det var roligt... Trots att det kommit skott bara stunder innan vi körde loppen.

Har träffat massa trevligt folk idag, knutit nya kontakter och haft trevligt. Det var tråkigt att åka själv dit, men det kom något gott utav det också - som tur var.

Inga kommentarer: