torsdag 7 januari 2010

Fantastic Four.. eh Freja menar jag.

Har slötittat på Fantastic Four nu och i reklampauserna passade jag på att ta fram klickern för att köra lite med Freja. Det var ett tag sedan vi hade ett rent shapingpass, och det var riktigt roligt. Beslöt mig för att se om jag kunde klicka fram ett "sitt vackert". Vinka började vi med ganska tidigt och det har gått bra, så det var egentligen bara att först klicka vid vinkning och sedan vänta ut. Märkte tydligt efter ett par repetitioner vilken respons det blev på rörelserna när jag la till extra röstberöm. Varje gång Freja gör ett extra framsteg så berömde jag extra med rösten och repetitionen efter det, förbättrades varje gång något oerhört.

Efter två reklampauser sitter nu Freja på rumpan med tassarna i vädret! Så inför sista pausen blir det att uttöka tiden hon sitter och/eller tassarnas position. Jag ska försöka vara nogrannare med vad jag klickar för... Stella kan verkligen sitta vackert, men det roliga är att hon sitter vackert oerhört fult :-) Så ska försöka få till ett snyggare sitt på lillskruttan den här gången.
Men lyckades faktiskt gräva fram en bild på Stella, där hon sitter jäättefint. Så brukar det inte se ut tyvärr ;-) Det brukar vara tassar åt alla håll och kanter.... :-)

Dagen började med ett arbetspass på 8-12, det räckte :-) Sen så blev jag upphämtad av Maria och vi åkte in till MyDog. Tog mig till montern, men tydligen var det fullt med personal, så jag fick fritt fram att strosa omkring som jag ville istället... Härligt! Så idag har jag och Maria rekat av hela mässan. Jag har bland annat kollat ut tassalva, tävlingsbur, läderfett, halsband och lite annat smått och gott. Så i helgen blir det shopping som gäller, blir förhoppningsvis även också ett back-on-track täcke som jag tänkte köpa från Jenny.

Imorgon blir det ett arbetspass som tyvärr blir lite längre än dagens 10-22 är jag schemalagd men på förra årets inventering stämplade vi ut 23.51, så vi får väl se när man rullar hem imorgon kväll. Som tur är tar bästa Maria hand om tjejerna under dagen. Sen blir det att ladda/sova inför lördagens uppvisning.

Inga kommentarer: