tisdag 5 januari 2010

Vi taggar upp inför MyDog 2010.

I år blir det en liten twist på My Dog, i alla fall för mig :-) Det blir mer än att bara traska omkring och shoppa. På torsdag kommer jag att stå lite i Hundens Hus monter, ska bli trevligt! Sen på lördag och söndag så ska jag och Stella medverka i Göteborg Hundungdoms uppvisning i agility. Det ska bli jätteroligt och jag hoppas att Stella inte kommer att bli för påverkad utav miljön.
Idag har vi varit inne på mässan och tränat lite inför helgen och det var ovant att traska omkring inne på mässan utan att möta en enda kotte... Ekade gjorde det också! Det var många skällande hundar och ljudnivån var hög, Stella såklart påverkad. Hade ingen aning om hur hon skulle bli när vi stod på plats. Värmde upp med boll i handen med lite freestyle och det kändes sådär, inte panik hund men inte direkt taggad heller... Men när hon satt framför hindren - ja då jävlar blev det fart på hundrackaren ;-)! Kändes riktigt bra och andra rundan gick ännu bättre. Det kommer såklart vara extremt mycket mer ljud och störningar till helgen, men det känns ändå ganska så okej. Freestyleuppvisning hade aldrig gått...., men Stella tycker att agilityn bara blir roligare och roligare hela tiden - då HAR hon verkligen roligt, så jag håller tummarna för att det ska gå bra!

Imorgon blir det lite mer träning på mässan, på tidiga kvällen men innan dess hade jag tänkt hinna med ett besök på Ikea och kanske lite träning med Freja :-) Hoppas på sällskap till klubben av bästa tjejerna.
Just nu sitter jag och spanar lite efter kurser till mig och Freja under våren. Agilityn hoppas jag kunna arbeta fram själv, åtminstone i det stadiet som det är nu... Men lydnaden som jag planerar att satsa på en aning, vill jag verkligen ha hjälp med. Jag har blivit rekomenderad en instruktör utanför Kungsbacka och hoppas på att få plats hos henne snart! Vem vet, det kanske är Freja som får vara med på MyDog nästa år!? :-)

2 kommentarer:

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Hej hej
Åhh va kul att du är på My Dog i helgen, jag med!
Då ses vi kanske? Ska försöka komma fram och hälsa om tiden finns där! Ska nämligen ställa hunden Nova både Lördag+Söndag,.
Om vädret tillåter vill jag även in på Fredag för att titta på Freestylen oxo, vi får se,.
Lycka till!
Kram
Jackie+Chip+Nova

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Hej hej igen!
Gick en klickerkurs i momentinlärning för henne! Hon är bra! Vad ska Ni gå för kurs hos henne?
Jackie