söndag 31 januari 2010

Helgen är åter igen över

Hur man än planerar helgen, så kommer man till den där förbaskade söndagskvällen ändå (som egentligen är så himla mysig...) Vilket som vanligt betyder att det är dags att jobba morgonen efter.
Lördagen avnjöts tillsammans med Nettan, Hanna & Emma på restaurang Söder där tjejerna åt en härlig Frutti de Mare och jag åt pasta med oxfile i kantarellsås - rekomenderas starkt! Drack gott rött vin till det och hade det väldigt trevligt. Aldeles för tidigt var det dags att halka bort till Bergakungen och köpa popcorn. Filmen var bra, riktigt bra skådisar och mycket kändes verkligen som boken. Men som vanligt så missade de för mycket, och vissa saker hade de ju vridit helt åt fel håll. Men kanske kan ha och göra med att det ska komma två filmer till, vad vet jag?
Efter filmen tog det nästan en timme att ta sig hem i kylan tack vare halka och förseningar. Satt och huttrade på vagnen där det var näst intill -20 grader... (nästan i alla fall...) och blev raggad på av en 150kgs marockan. "Det är kallt här". Jadu, vännen - det är det.
Utomhus har det snöat nästan hela dagen och man undrar ju om våren någonsin kommer att tränga igenom det här....! Jag vill ha sol och grönt gräs nu för bövelen!

I förmiddags blev det städning av mitt rum och lite tvättande. Körde sedan Elena till jobbet där hon skulle tillbringa många timmar (14-09) Stackars liten. Har hunnit med att tvätta tre maskiner idag, städa, damma, dammsuga, promenera i snöyran, klickerpass med båda hundarna, laga potatisgratäng + kyckling, sortera i min garderob och sy lite på nya halsband. Känner mig riktigt nöjd med dagen! Nu ska jag klippa klorna på tjejerna och sedan blir det sängen för oss. Imorgon blir det jobb mellan 6-15 och sedan Jennyträäääääning! :-)

Inga kommentarer: