måndag 18 januari 2010

Ibland känns det bra!

Jag hittade utan problem ända till Scandic Mölndal (det ni...!) och lyckades fullfölja mitt första årsmöte för Göteborgs hundungdom. Sedan blev det smaskig fika och efter det mitt första styrelsemöte som ledamot. Jag säger som Emma; Det här kommer bli bra, det kommer bli jättebra! Vi är en ny styrelse, supertaggade, fyllda med nya idéer och sugna på att ta sig ut inför 2010.
Vi satt på möte mellan 13-16 ungefär och efteråt åkte jag hem och tog ut Stella en runda, sedan tog jag ännu ett tag med slagborren - som är den klenaste i världen och fick färdigt mina nya krokar i hallen. Blev riktigt nöjd med resultatet och nu ska jag bara fästa bra hållare på täckena så de kan hängas ordentligt.

Det blev dammsugning och tvättning av golvet i hallen + lite extra röjande och även "installation" av mammas symaskin. Kändes lite nervöst att sätta upp den, ingen Maria bredvid som kan hjälpa mig denna gång och jag undrar vilket århundrade symaskinen är ifrån. Vid halv sex tiden åkte jag och Freja upp mot klubben där vi mötte upp Emma och hennes två mini-terrorister. Det blev sedan lite agilityträning för bushundarna Egon och Freja efter en liten promenix på militärfältet. Freja var taggad, ganska fokuserad och bitvis riktigt duktig. Lite jobbigt är det fortfarande när hon helt plötsligt stannar bara för att äta snö. ;-)

När vi klivit ur bilen och hälsat på Emma så drar Freja iväg, stog ett gäng belgare uppe vid klubbstugan som jag inte sett och de skällde. Men Freja drog bara två-tre meter och vände sedan på en femöring och kom tillbaka! :-) Samma sak när Max kom och promenerade förbi med hela sin flock hundar, Freja gick aldrig fram till hundarna utan lyssnade på min röst och kom tillbaka. Kan ni förstå hur stolt jag blir då!? :-) Hon gör faktiskt framsteg min lilla plutt!
Kom hem vid niotiden efter ett besök på "haket" med Emma, som alltid ;-) och kunde ta det lugnt i soffan. Det blev ett nytt halsband - som jag är riktigt nöjd med. Men det tog en stund innan jag fick ordning på det, sydde fel hela tiden - tänkte inte ordentligt. Hade dock inte behövt oroa mig för symaskinen - den skötte sig strålande!
Minuslista idag - jag tror jag har pajat en tand igen... Wohoooooo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elin! :)
Vad har du för Mailadress? :)

Jessica sa...

Vill ju se bild på det senaste halsbandet!;)

Unknown sa...

Vad är namnet på hundens ras?

Unknown sa...

Vi har mer Collie med långt hår och rött. Och så ser jag i den första. En ovanlig ras.