tisdag 12 januari 2010

Jag är bara FÖR kreativ just nu.

Lediga tisdagen började med lite mys och städning hemma, vid tolv blev vi sen upphämtade av Maria och Link och vi åkte upp till klubben. Tog oss en liten stund att leta efter Marias garagenycklar som hon tappade för en vecka sedan. Dock ingen lycka :-( Får hoppas att de dyker upp när det töar.
Tanken var att vi skulle träna lite lydnad, men när vi såg den plogade planen och agilityhindren som stod framme så kunde vi inte hålla oss. Vi drog fram ett sex-pinnarsslalom, långa tunneln och två hopphinder, med pinnarna på marken och tränade lite handling. Jag tog ett par rundor med Stella, som var grymt duktig och sen så fick hon leka runt i snön för sig själv en stund. Sen blev det lite slalomträning för Freja, tog bland annat en stund och bara klickade in slalomingången och ett par gånger med extrem upptaggning innan. Kändes ganska så bra. Sedan tränades det lite handling, framförbyten, tunneln och snäva svängar - gick jättebra och Freja hade ett jättebra driv och satt kvar jättefint i nästan alla starter. Duktig hund! Maria körde lite slalom med Link och sedan ett par rundor med Stella för att träna handlingen lite.

Var kvar på klubben en bra stund och hade det bra i solen. Malin kom precis när vi skulle åka hem, hann mest bara säga hej! Härligt att se lilla Ella igen, var ett tag sedan nu.
Efter träningen avklarad så satte vi oss i bilen och åkte in mot stan där det blev besök hos Knapp-Karlsson, Panduro och Gårda Textil där vi köpte materiel för att göra egna hundhalsband.
Efter ett stopp hemma och lite sömn för tjejerna så åkte jag och Freja hem till Maria (Stella ville inte följa med...) Så har vi suttit och gjort egna halsband! Maria har gjort både selar, halsband och täcken förut - jättesnygga. Men det var halsbandsdebut för moi! Jag har inte suttit framför en symaskin sedan vårterminen i nian - dvs 2003! Men efter ett par minuter så kom det krypandes tillbaka - satt minsann lite i ryggmärgen det med.

Efter lite problem med symaskinen; fyra trasiga nålar och otaliga omträdningar (heter det så?) så kom vi faktiskt en bra bit på väg. Jag är så gott som klar med ett halsband, som jag bara ska pynta till lite och har satt fast ringarna på det andra. Blir mer pysslande imorgon eller på torsdag! :-) Var riktigt, riktigt roligt att vara lite kreativ och jag tror nästan jag ska ta att leta fram mammas symaskin i dagarna - så jag kan göra maaaassor med halsband!

Nu är dessutom kvällens träningsövningar avklarade (Heja oss Hanna!) och hundarna är kvällsrastade. Det blir ett avsnitt av NCIS och sedan blir det att hoppa i säng.

2 kommentarer:

Sarah Carlsson sa...

Ska bli mycket spännande att se era kreationer :D Hmm, får man haka på den där träningsgrejen ni håller på med eller?? Tell me mooore :D
Köss

Anonym sa...

Helt klart ska Freja ha ett halsband som visar vilken tuffing - för att inte säga mafioso - hon är!:-)
Mamis symaskin har jag nere i källaren, du är välkommen att hämta när som helst, gumman!

puss
Pappa