lördag 16 januari 2010

Heja Elena.

Klockan är 07.10 och jag står och gör i ordning morgonens kaffe. Då öppnas ytterdörren och en partypingla kliver in. "Men EEELIN! Vad gör du uppe nu?!" Som att det konstigaste vore att jag är uppe 1,5 timme innan jag börjar jobba. Elena skrattar, sötaste du - till sju kan jag säga att det var länge sedan en utekväll + efterfest sträckte sig. Jag är för gammal för sånt där ;-)
Ärligt talat kan jag ibland fundera på om jag någonsin kommer att gå ut igen? Jag får den känslan ibland, att jag är färdig med det där med krogköer, shots och dansa tills ställena stänger. Jag orkar inte...

Igår kväll blev det en tripp till Sofia efter jobbet, tjejerna välkomnades med varsin grisfot - megalyx. Stellas kropp har svarat på ett, hmm.. inte jättemysigt sätt, i natt på soffan i vardagsrummet. Lite ovant med sånna smaskigheter tror jag. Men det blev en trevlig kväll framför Lets Dance trots att vi halvdant följde med vad som hände. Väl hemma inser jag att Stella tappat sitt nygjorda halsband som hon haft på sig under kvällen. Tjejerna fick göra en liten rundrusning i Slottskogen när vi promenerade till bilen, så där någonstans ligger mitt nya fina halsband :-( Får se om Sofia hittar det idag - hoppas hoppas. Då det gick lite sönder hemma hos Sofia har jag dessutom lärt mig något nytt angående mitt halsbandsgörande - så framtida inte ska gå sönder på samma sätt. Himla bra att ha två bordercollies att testa sina kreationer på. Jag menar kan inte Stella göra sönder något, då kan ingen det ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Красивый пёс.Только не известная для меня порода.Что за порода?