söndag 3 januari 2010

Stella tog sovmorgon i morse och jag tog en morgonpromenad med bara James och Freja - mysigt! Freja är faktiskt väldigt duktig för tillfället och skäller inte på så hemskt många människor, vilket är en lättnad. Dock går koppelträningen sådär för tillfället - det är för halt för att koncentrera sig på något annat än att hålla sig på fötterna...

Jag tog en liten runda till 421 och hittade en kofta på rean på Cubus, härligt! Fanns en hel del snygga tavlor på Bolagret som jag nog ska fundera lite extra på... Riktigt snygga. Sen lite mathandling och hemåt där jag ställde mig för att göra Emmas smaskiga broccolisoppa. Kom dock på halvvägs att jag inte har någon stavmixer, attans, men beslöt mig för att göra ett försök med blendern... Jag menar hur illa kan det bli tänkte jag och hällde glatt ner soppan. So far so good... Tills att jag tryckte på on och det bara spruuuuutar skållhet soppa över HELA köket. Jag får i panik inte av maskinen utan springer ut ur köket och skriker. Locket sitter kvar och det har slutat spruta, springer in igen och stänger av. Fattar ingenting. Jag håller i locket ordentligt och ser till att det sitter. Trycker på on igen och samma sak händer, wiiiiiieee! Tredje gången gillt och jag fick vira in hela maskinen med en handduk och trycka på on. DÅ går det bättre. Brände mig rejält på båda underarmarna och fick broccolisoppa på hela golvet, hela diskbänken, skåp, lådor, kläder, spis, etc. etc. Härligt att torka bort...! Man ser verkligen inte på bilderna hur mycket jävla soppa det var... Helt obeskrivligt.

Lagom till att jag torkat bort allt så kom Andreas och hämtade hem James - som vi kommer att sakna den hunden. Han har varit så himla gosig och det kommer verkligen att bli tomt utan honom här!
Vid fyra åkte jag, Stella & Freja upp till klubben där vi mötte Sarah, Combat, Emma, Lisa och Egon och tog en promenad. Hal väg, vurpa av Elin, försvunna hundar, upphittade hundar, skratt och prat. Sen så blev det ett litet träningspass på klubben. Jag har inte kört någon form av agility alls med Freja på över en månad, pga underlag och kyla men idag blev det lite slalomträning och lillan fick även springa över A-hindret ett par gånger. Slalomen gick ganska så bra, lite okoncentrerad hund dock bara som då och då tyckte att det var en bra ide att stanna mellan pinnarna och käka snö. Smart Freja, smart.
Körde även lite lydnadsträning, främst fotgående och sättande + läggande under gång. Detta gick betydligt bättre! Duktiga lilla hund :-) Efter vi tagit oss tillbaka till bilarna så blev det innan hemgång ett stopp på restaurang där det blev lite middag. Många skrattanfall och planering av vad som kan komma att bli Sveriges bästa freestyleprogram - jag är ofattbart taggad inför det här tjejer. Vi har låten, vi har rörelserna - we're good to go ;-)
Freja är för närvarande dödstrött och har somnat som en stock bredvid mig här i soffan. Hon låg i min famn först och somnade sedan... Söta söta lilla sak.

Största kramen idag till Hanna & prinsessan som vann Agilityklass 2 idag i Stockholm!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig, Elin! :-(
Men hur kan det spruta ut soppa om locket sitter kvar?!

Elin sa...

Det undrar jag med! Men det sprutade ut! Värsta jag har varit med om. Är fortfarande öm om armarna.

Jeanette och flocken sa...

haha kul med soppa över hela köket :P..låter som en riktig komedi film ;)

kul för Hanna :D

ha det toppen =)

Hälsningar Från Jeanette & flocken =)

Sarah Carlsson sa...

Haha, jag e på ;) Bara å börja träna ;P

Jenny sa...

Hej Elin,
Kul att vill gå kurs för oss ;0)
Jag håller tyvärr bara kurs för Vallda Hälsa & Hund, men nu i januari startar en grundkurs (Grunder för effektiv hundträning) som jag helst vill att man går innan själva momentinlärningen. Detta för att allt blir så mycket lättare och går så mycket snabbare sen om man har vissa grunder först. Jag tror det finns platser kvar. Om du är intresserad så anmäl dig till Barbro, det är hon som tar emot alla anmälningar.
Hoppas att vi ses och god fortsättning till er med ;0)
/Jenny