tisdag 5 januari 2010

Jag med, jag med :-)

2009-lista måste Elin också ju göra!
1. Gjorde du något 2009 som du aldrig gjort förut? Nej, jag var sjukt mesig.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag gör aldrig några nyårslöften för jag klarar aldrig av att hålla dem…
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Anna blev mamma till Elna. Johan blev pappa till Thea, Christian blev pappa till Isabella och kusin Therese blev mamma till Wilmer. Dessutom nyheter om att både Camilla & Helen ska få tillökning nästa år 
4. Dog någon som stod dig nära? Nej.
5. Vilka länder besökte du? Höll mig mesigt nog i Sverige hela året.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Mer träningsdiciplin!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Mammas begravning 15/1 och köpte Freja 15/1.
8. Vilken var din största framgång 2009? Uppklasssning till Hopp2:an med Stella? Genomförde min instruktörsutbildning.
9. Största misstaget? Hrm, har nog inte gjort någon jättetabbe direkt. (rätta mig om jag har fel….)
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Känner mig inte direkt mer skadad än vanligt... Jobbigaste skadan måste ha varit muskelinflammationen jag fick av Jinglan i våras. Den känner jag fortfarande av…
11. Bästa köpet? Freja :-)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Köpet av Fröken Freja, min utbildning till instruktör + agilityinstruktör. Sen i allmänhet, hundlivet.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mina hundar gör mig alltid glad.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? ”Fields of Gold”, ”Don’t bring flowers after I’m dead”, ”Om du lämnade mig nu”
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Kommit ut på fler kulturella evenemang (vuxet det lät…)
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Jobbat…. ;-)
18. Hur tillbringade du julen? Med familjen hemma hos pappa i Linné. Var ett par riktigt mysiga dagar.
19. Blev du kär 2009? Nope.
20. Favoritprogram på tv? Greys Anatomy
21. Bästa boken du läste i år? Har läst många, men en av de bättre var utan tvekan ”Det ska bli ett sant nöje att döda dig” av Magdalena Graaf.
22. Största musikaliska upptäckten? Erik Hassle & Melissa Horn
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Mm, en digitalkamera av pappa! :-)
25. Något du önskade dig men inte fick? Haha, det var nog ett utställningstält det då…
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag stod i ett ridhus i Varberg, körde ett agilitylopp och var fem fel i slalom ifrån våran sista pinne…
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Kärlek
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Goretex, regnbyxor och mysbyxor. När jag klär upp mig blir det leggings och klänning, alltid leggings….
29. Vad fick dig att må bra? Mina hundar och att jag träffat så många nya härliga vänner
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Jude Law, alltid Jude Law.
31. Vem saknade du? Mamma…
32. De bästa nya människorna du träffade? 2009 kommer att vara året jag minns när det gäller nya vänner – har varit ett fantastiskt år på den fronten. Hanna C, Sarah, Emma, Cillen + alla på GHU. Anna L, Marie + toklabbarna, Catarina, Paulina, Malin, Catta och många fler.
33. Annat värt att minnas? Snapphanefejden – otroligt roligt, skidresa till Åre, många härliga agilitytävlingar, härliga semesterdagar hemma hos Jessi, Började träna för Andreas och Jenny – kommer garanterat att fortsätta med det!