fredag 29 januari 2010

Får se om vi kan göra skillnad

En del hundar kan inte tävla i agility pga av de storleksindelningarna vi har i Sverige just nu. Vet till exempel en cocker spaniel som hamnat i large... Det är så gott som fysiskt omöjligt för honom att ta sig runt en bana på 60cm. SBK's agilityregelgrupp arbetar för att få oss som håller på med agility nöjda :-) och för att göra mig och många andra nöjda så hoppas jag starkt på att man klubbar igenom ett JA till nya storleksindelningar i agilityn.
Skriv på ni också om ni tycker som jag :-)

Kvällen har ägnats åt att titta på film och i reklampauserna har jag arbetat med Freja. Hon är ofattbart kvick min hund och arbetsvillig som en TOK! Hon arbetar fruktansvärt aktivt och hon är en fröjd att se på. Vi har koncentrerat oss på target, där det nu arbetas in en nosdutt istället för bara tassar som jag har haft förut. Har varit trixigt att få in upprepade nosduttar men nu börjar det släppa lite och jag börjar se glimtar av helt rätt beteende.

I början när Freja inte fick klick för rätt beteende i hennes ögon (tassar) så blev hon mest frustrerad och försökte gräva sig igenom disktrasan (som jag använder som target) och jag var rädd att bli av med hela hennes vilja att arbeta vidare. Men fick till ett par oavsiktliga duttar och efter det har det varit att tajma in fler och starkare duttar samtidigt som det varit svårt att inte klicka för krafs på trasan. Men under kvällen så har vi som sagt kommit en bra bit på väg och jag är väldigt nöjd med den lilla skrutten. :-)
På bilden ser ni förresten Frejas fina mamma Råttan. Visst är dom lika? :-)
Idag har jag sålt mitt första halsband, som var en beställning från en kollega på jobbet och jag har även slickat igen kuveret på en annan beställning som ska läggas på lådan imorgon. :D
Imorgon blir det jobb tills 16 och efter det vankas det inget mindre än Snabba Caaash med Nettan, Hanna & Emma. Blir middag innan vi bänkar oss framför bioduken och det ska bli förbannat trevligt!

Inga kommentarer: