onsdag 27 januari 2010

Utveckling av mig med.

Snön ligger tjockare än igår ute och jag undrar om den här istiden någonsin kommer att gå över. Ibland känns det som om vi aldrig kommer att få se grönt gräs igen....!
Jag längtar jättemycket tills Maj månad, för då ska jag få komma ut till Vinna Hundcenter i Vårgårda och gå min efterlängtade påbyggnadskurs som agilityinstruktör för Emelie. Trots att det var en lite småjobbig tid att gå två instruktörsutbildningar samtidigt, med projekthundar + plugg så längtar jag tillbaka till att råplugga in raser, hundspråk osv. Det ska bli jätteroligt att gå kurs för Emelie, speciellt nu när det känns som att vi alla tre ligger på en fin nivå. Stella har utvecklats otroligt som agilityhund under vintern, bara genom enstaka, men rejäla, träningspass och genom att vila sig i form (något hon är extremt bra på...) Freja har gått till en mesig liten skrutt som inte kan någonting till en taggad agilityhund som biter matte om hon inte springer på tillräckligt. Jag själv då? Jag känner att jag har fått en helt annan syn på hur jag ska tänka som agilityförare, framförallt för mina egna hundar och jag har lärt mig massor under mina pass för Jenny.

Det senaste har det blivit att coacha in en del nya tjejer + hundar till GHU, vilket är jätteroligt och jag hoppas att de flesta tänker stanna kvar hos oss och fortsätta med agility när den riktiga säsongen sätter igång. Just nu kan man dessutom anmäla sig till nybörjarkurs agility hos Hundens Hus, med mig som instruktör (ibland måste man få göra reklam för sig själv ;-) Man kan välja att gå både i mars och i april. :-)

Inga kommentarer: