torsdag 14 januari 2010

På torsdagar hinner man med mycket!

Torsdagar är nästan alltid en favoritdag, och även om det inte började så himla bra så började det desto bättre. Morgonen började med att min väckarklocka beslöt sig för att INTE väcka mig och jag vaknade tjugo minuter efter att jag skulle ha börjat. Ingen har koll på jobbet, ingen märker att jag inte har kommit - så tack fan att jag vaknade i hyfsad tid ändå. Var på jobbet tio minuter senare och dagen flöt faktiskt på ganska okej. Annars är det, bland det värsta som finns, att försova sig - brukar paja hela dagen!
Efter jobbet hastade jag hem och tog ut tjejerna, Elena tog hand om dom i morse - tack för det gulle du. Sedan så åkte jag hem till familjen, hämtade mammas symaskin från källaren och nycklarna till mammas gamla förråd där jag efter många om och men och kartonger i staplar - fick jag tag i lådan med sybehör också. Så nu tror jag nog att det blir en liten syhörna här i min nya datorhörna med :-) Har gjort färdigt mitt tredje halsband idag. Det är lila fleece, svart band och lila blommor - likt det i föregående inlägg. På tal om det tack för era söta kommentarer! :-)

Det blev en ensam matte-stella-promenad efter hämtningen av sysakerna, vilket var skönt. Nya täcket passar Stella ganska bra, men kommer nog att bli Frejas istället - då det passar henne perfekt! Efter prommis åkte jag och Freja ut till Balltorp där vi har tillbringat kvällen hemma hos Cillen och sheltietrion. Patric, Will och Egon har gått omkring som tre kåta bockar kring Freja och flirtat ögonlocken av sig.
Blev ett besök på haket för mig och Emma efteråt, hungriga och kalla var vi. Men mätta när vi åkte hemåt. Nu blir det att kura ner sig ännu djupare i min mysiga filt sen blir det nog sängen för oss. Imorgon ska vi till Sofia och träffa tattarna!

1 kommentar:

Sofia sa...

Tattdejt! Från klockan sju!