torsdag 28 januari 2010

Finbesök en torsdag.

Det blev ingen papps som kom hit ikväll, utan istället fick vi finbesök av Hanna, Janis, Emma, Lisa och Egon. Det blev kyckling med bladspenat och soltorkade tomater - smaskens om jag får säga det själv. Sen blev det chillande i soffan för hela slanten. Skönt att bara ta det lite lugnt. Tittade en stund på advanced handling DVDn med Jenny, ska titta på den snart igen när jag är lite mer koncentrerad :-)
Nu har jag gjort klart ytterligare två halsband, varav ett på beställning! Ett pyttepytte halsband till en hund som väger 1 kg - med andra ord galet liten. Nu är jag egentligen dundertrött, men går jag och lägger mig nu blir det morgondag så himla fort. Diska orkar jag inte göra, det får vänta tills imorgon och jag är lite oinspirerad över att göra nya halsband för tillfället... Freja har somnat, annars hade jag kört ett klickerpass med henne... Det får bli att lägga sig i soffan och BARA titta på film - känns som det var evigheter sedan. Sitter alltid med något annat när jag sitter i soffan, skriver, kalligrafiar mig, syr eller något annat tjafs.

Har även anmält mig till vad som kommer att bli säsongens första agilitytävling. Det kommer att bli Ag 1 och Hopp 2 i ridhus i Örebro. Åker dit tillsammans med Hanna & Jenny och hoppas på en rolig dag! :-)

Inga kommentarer: