torsdag 28 januari 2010

Så var det torsdag igen!

Igår var det jobb mellan 9-18 och när jag skulle hem var jag totalt slut i benen och fötterna, det finns inget som kan paja ens fötter så mycket som ett stenhårt betonggolv ska ni veta. Men inte fick jag åka hem och vila inte, nej - det kom en inbjudan till ett simpass i Åby och det gick inte att tacka nej till. Tog lång tid att ta sig hem, flera olyckor av (antagligen) slarviga förare som kört för fort in i kurvor och åkt av mitt i... Jag blir så trött, anpassa hastigheten då för f-n. Sen kan det självklart hända olyckor, men de jag har sett än så länge - har bergis orsakats pga förarna.
Efter lite mer köande kom jag äntligen till Åby och kunde träffa Emma och dra på mig baddräkten, som inte sett solljus på bra länge nu! Det blev kring 900 meter i bassängen och efteråt var vi trötta, letade runt efter en bubbelpool men hittade bara ett stängt äventyrsbad - nästa gång så! Det blev lite bastande i stället och underliga samtal.

Efter simning så blev det en kaffe + kycklingmiddag på Mölndals bästa och prat om allt mellan himmel och jord. Härligt trevligt som vanligt.... :-)
När jag kom hem var klockan aldeles för mycket och jag var helt dödstrött, ändå hamnade jag en stund framför datorn och började sortera och slänga bland mina bilder. Hittade några guldkort som ni så klart måste få ta del av.
Idag vet jag inte alls vad jag ska hitta på efter jobbet.. Inte alls vanligt på en torsdag! Inte för att jag behöver gå sysslolös om ni tror det. Får se om jag kan dra ihop något här hemma eller vad jag gör. Jag saknar min pappa. Man kanske kan bjuda hit honom och systeryster på middag? Men då måste jag ha något bra att laga....! Hm... Några ideér?

4 kommentarer:

Jessica sa...

du kan laga det som jag lagat några gånger som Mia gjorde på gotland, superlätt med gott:)
Koka bulgur i tomat juice, Stek någon god korv i bitar och purjolök, koka broccoli och blanda sedan ihop allt!:) superlätt, slltså passar det mig, hehe men gott eftersom bulgurn tar smak av tomatjuicen så det blir inte så torrt.

sarasis sa...

jag saknar min pappa också!

anna sa...

Häligt att åka och bad! De är så kul och de är väligt fin på åby.
Kram

Anonym sa...

Älskade lilla Pluttgumma! :-)
Jag saknar dig också. Mucho!
Och du behöver verkligen inte laga till nåt alls för att vi ska träffas. Bara kom över...
pussar!