söndag 31 januari 2010

Slappedag.

Idag blir det slappedag som aldrig förr. Det blev en kissa-brevlådan för hundarna i morse, sen somnade jag om (dödstrött) och sov ända tills elva. Då var jag dessutom fortfarande trött... Vet inte varför, min kropp kanske kände på sig att det var vilodag :-)
Nu har jag avnjutit en smaskig (onyttig) söndagsfrukost och dricker min andra kopp kaffe i godan ro. Hundarna är på G idag och busiga som aldrig förr. Speciellt Stella går bergsäkragång och massakerar allt hon hittar. Hon och Freja får komma ut i trädgården och busa, de springer ut och in och jagar varandra, jagar mig och brottas. Jag ska börja med att ta itu med lite tvätt, sen ska jag ta en härlig långpromenad med tjejerna. Ska se till att pälsa på mig ordentligt först bara. Termometern visar -13 och det snöar dessutom ute.

Mer som ska hinnas med idag:
- klippa klorna på monstren
- långpromenad
- till öb och köp hårinpackning och ansiktslotion
- trimma stellas tassar
- städa mitt rum
- tvätta två maskiner tvätt.

Inga kommentarer: